سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

لغو اجرای ارکستر سمفونیک تهران به دلیل حضور نوازندگان زن…!

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در افتتاحیه رقابت‌های کشتی باشگاه‌های‌ جهان به دلیل حضور نوازندگان زن در آن لغو شد. 

music4کیهان نوین: علی رهبری، مدیرهنری ارکستر سمفونیک تهران، یکشنبه هشتم آذر گفت: «اعضای این ارکستر در داخل سالن ورزشی آزادی خود را برای اجرا آماده کرده بودند اما ۱۵ دقیقه پیش از زمان اجرا که داشتیم برای اجرای سرود رسمی کشور آماده می‌شدیم، یک‌دفعه اعلام کردند که زنان نباید روی صحنه ساز بزنند».
او افزود: «من از این اتفاق ناراحت شدم و گفتم امکان ندارد این اهانت را بپذیرم یا همه با هم اجرا می‌کنیم یا سالن را ترک می‌کنیم».
به دنبال این مخالفت، اعضای ارکستر سمفونیک تهران سالن را ترک کردند.
وی این نوع برخورد را «خجالت‌آور» دانست و افزود: «زنان قرار نبود کار خاصی انجام دهند، فقط چند قطعه‌ مشخص را اجرا می‌کردند، چرا نباید آن‌ها بتوانند سرود رسمی کشورشان را اجرا کنند، آن‌ها خودشان ما را دعوت و در عین حال، به ما بی‌احترامی کردند.»
ممنوعیت نوازندگی زنان در شهرستان‌ها در سال‌های گذشته افزایش یافته اما در تهران این نخستین بار است که از نوازندگی زنان جلوگیری شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'