سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل: تروریسم باید مهار شود

به گفته ی نخست وزیر اسرائیل، برای ایجاد امید باید تروریسم را مهار و برای انجام این مهم باید فتنه انگیزی را متوقف کنیم.

220px-Benjamin_Netanyahu_portraitکیهان نوین: به گزارش خبرگزاری تایمز اسرائیل، در سومین هفته از موج جدید خشونت ها و عملیات کور تروریستی فلسطینیان علیه شهروندان اسرائیلی، وزیرخارجه آمریکا در تلاش برای پایان دادن به این تنش، با نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد و از طرفین اسرائیلی – فلسطینی خواست به تحریکات و خشونت ها پایان دهند تا راهی بسوی حل بحران گشوده شود. نخست وزیر اسرائیل خطاب به رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا خاطرنشان کرد که “برای ایجاد امید، باید تروریسم را مهار کنیم و برای متوقف کردن تروریسم، باید فتنه انگیزی و آشوب انگیزی را متوقف سازیم.”

بنیامین نتانیاهو، روز پنجشنبه، بیست و دوم اکتبر 2015، در برلن، پایتخت آلمان، با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد و خطاب به وی اظهار کرد: “دیروز، روز سخت و دشواری بود. ما شاهد چهار حمله تروریستی بودیم. صبح امروز، با حمله ای آغاز شد که طی آن، دو تروریست سعی کردند کودکان دبستانی داخل یک اتوبوس را بقتل برسانند. هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که این موج حملات، مستقیما ناشی و حاصل تحریکات و فتنه انگیزی هاست. آشوب و تحریکات از جانب حماس. فتنه انگیزی از جانب نهضت اسلامی در اسرائیل، و متاسفم که بگویم، تحریک و فتنه از جانب پرزیدنت عباس، و تشکیلات خودگردان فلسطینی.”

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به برخی سخنان کذب رهبر فلسطینیان گفت: “فکر می کنم که وقت آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی به روشنی به پرزیدنت عباس بگوید اشاعه کذب و دروغ در باره اسرائیل را متوقف کن. دروغ های مربوط به اینکه اسرائیل میخواهد شرایط و جو حاکم در تپه معبد مقدس را تغییر دهد، دروغ های مربوط به اینکه اسرائیل میخواهد مسجد الاقصی را از هم بگسلد، و دروغ در این زمینه که اسرائیل، فلسطینی ها را اعدام می کند. تمامی آنها دروغ محض است. ما نسبت به شرایط و جو حاکم، همچنان متعهد و مقید باقی خواهیم ماند. ما هستیم که از تمامی اماکن مقدس، حراست و پاسداری می کنیم. و اسرائیل سعی می کند همانند هر دموکراسی دیگر، از شهروندان خود در مقابله و رویاروئی به یک چنین حملات توجیه ناپذیر و بی رحمانه، حفاظت و حراست بعمل آورد.”

بنیامین نتانیاهو پیرامون مبارزه با تروریسم نیز تصریح کرد: “برای ایجاد امید، باید تروریسم را مهار کنیم. برای متوقف کردن تروریسم، باید فتنه انگیزی و آشوب انگیزی را متوقف سازیم. و فکر می کنم که وقت آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی به عباس بگوید از فتنه و تحریک، دست بردارد، و او را پاسخگو و مسئول گفته ها و اعمالش بشمار آورد.”

جان کری که در برلین به سر می برد، روز پنجشنبه بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو، به خبرنگاران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته تلفنی با ملک عبدالله پادشاه اردن و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز گفتگو کرده و قرار است تا آخر هفته با محمود عباس ملاقات کند. وزیر خارجه آمریکا برای یافتن راه حلی جهت پایان دادن به بحران خشونت بار در منطقه میان اسرائیل و فلسطینیان، به برلین سفر کرده است. وی همزمان از اسرائیل و فلسطینیان خواسته تا به موج خشونت‌های اخیر که به کشته و مجروح شدن شماری منجر شده، خاتمه دهند.

در همین زمینه قرار است وزیرخارجه آلمان در برلین بطور جداگانه با بنیامین نتانیاهو و جان کری دیدار کند و فدریکا موگرینی، مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا نیز با نتانیاهو و محمود عباس ملاقات نماید.

طی سه هفته اخیر، موج جدید تحرکات تروریستی کور و خشونت بار علیه شهروندان اسرائیلی و مردم کوچه بازار، با چاقوکشی، کوبیدن خودروها به صف عابران، تهدیدهای فیزیکی علیه عابران وارد مرحله ای جدید شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'