سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مادر و وکیل آتنا فرقدانی خبر گرفتن تست بکارت از او را تکذیب کردند

خانواده آتنا فرقدانی و وکیل او اخبار منتشر شده در برخی وب سایت ها مبنی بر تست بکارت از او در زندان را تکذیب می کنند و می گویند چنین چیزی واقعیت ندارد.

کیهان نوین: دادگاه آتنا فرقدانی و وکیل اش محمد مقیمی روز گذشته در شعبه ۱۱۶۱ دادگاه عمومی جزایی تهران برگزار شد، هوشنگ پوربابایی می گوید دست دادن موکلانش با هم از نظر قانونی جرم نیست. خانواده آتنا فرقدانی و وکیل او هم اخبار منتشر شده در برخی وب سایت ها مبنی بر تست بکارت از او در زندان را تکذیب می کنند و می گویند چنین چیزی واقعیت ندارد.

آتنا فرقدانی، فعال مدنی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده؛ حکمی که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۷ سال و نیم آن قابلیت اجرا دارد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است اما این فعال مدنی و وکیل اش محمد مقیمی،که به دلیل دست دادن در زندان، به رابطه نامشروع دون زنا و عمل خلافی عفت متهم شده اند و دادگاه رسیدگی به این اتهام روز گذشته برگزار شد. هوشنگ پوربابایی، وکیل محمد مقیمی و آتنا فرقدانی، می گوید دادگاه غیرعلنی بوده: “دادگاه از ابتدا قرار غیر علنی صادر کرد و به صورت غیر علنی برگزار شد، آخرین دفاع هم گرفته شد اما چون غیر علنی بود نمی توانم از مفاد دادگاه چیزی بگویم اگرچه نظر من موافق نظر دادستان نیست در این قضیه”.

او در عین حال توضیح می دهد که دست دادن جرم نیست: “به لحاظ قانون آن چیزی که در قانون جرم تلقی شده تقبیل و مضاجعه است بنابراین غیر از این دو مورد، از نظر حقوقی چیز دیگری نیست، جرم نیست.ما حق نداریم قوانین کیفری را به صورت موسع تفسیر کنیم یعنی ما باید یاد بگیریم که در قوانین کیفری جوری عمل کنیم که مردم را کیفر نکنیم این اصل کیفرشناسی است. نباید قوانین به گونه ای تفسیر شوند که مردم از آن به راحتی براساس تفسیر موسع مورد مجازات قرار بگیرند. این با اصول حقوق قانون مجازات در تعارض است یعنی اصل قانونی بودن جرم و مجازات یا اصل تفسیر مسیع، همگی حکایت از این دارد که قوه قضائیه باید از آزادی های فردی حمایت بکند. بنابراین نمی تواند خارج از قاعده این آزادی ها را محدود کند. اگر چه این موارد ممکن است مرسوم نباشد اما جرم نیست و جرم تلقی نمی شود”.

بیست و سه خرداد ماه محمد مقیمی، وکیل اتنا فرقدانی بازداشت و چند روز بعد با قرار با کفالت از زندان آزاد شد، او سپس اعلام کرد که به دلیل دست دست دادن با موکل اش به او اتهام رابطه نامشروع مادون زنا و عمل منافی عفت تفهیم شده.

مادر آتنا فرقدانی هم همان زمان گفت که دخترش به دادسرا منتقل و متهم به رابطه نامشروع با وکیل اش شده و توضیح داده بود که “وکیل آتنا رفته بود ملاقات او که لایحه تجدیدنظر را تنظیم کنند تا بتواند به حکم دادگاه بدوی اعتراض و تقاضای تجدیدنظر بکند. دو نفر هم آنجا در کنار آنها حضور داشته اند و در حضور آنها آتنا و وکیلش با هم دست داده اند”.

روز گذشته اما برخی وب سایت ها عنوان کردند که آتنا فرقدانی در مرداد ماه به دستور بازپرس پرونده مورد تست بکارت و بارداری قرار گرفته است. مادر اتنا فرقدانی این مساله را تکذیب می کند و می گوید: چنین چیزی اصلا واقعیت ندارد. ما تکذیب می کنیم. من خواهش می کنم بنویسید این شایعه درست نیست.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'