سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ناپدید شدن دستکم ۲۷ سرباز اردو بدنبال سقوط والسوالی

بدنبال سقوط ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل گزارش شده است که دستکم ۲۷ سرباز اردو ملی  ناپدید هستند.

 
کیهان نوین:  ۷۹ پلیس پس از سقوط ولسوالی کوهستانات از مرکز ولسوالی به طرف کوه های این ولسوالی متواری شده اند که روز دوشنبه ۱۳ میزان ۵۲ تن آنها دوباره به نیروهای امنیتی در منطقه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد با نیروهای امنیتی یکجا شدند.

منبع که خواست نامش در خبر ذکر نشود می گوید که از سرنوشت ۲۷ سرباز دیگر هنوز خبری در دست نیست.

محمد آصف جبار خیل، قوماندان امنیه ولایت سرپل گفته بود که نیروهای امنیتی بعد از یک روز درگیری با طالبان، عصر روز شنبه، ۱۱ میزان از ولسوالی کوهستانات عقب نشینی کرده‌اند.

آقای جبارخیل تایید کرده بود که ولسوالی در کنترول طالبان درآمده است همزمان او گفت که نیروهای دولتی در منطقه میرزا اولنگ تجمع کرده تا عملیات برای پس‌گیری این ولسوالی را دوباره آغاز کنند.

منبع که با خبرگزاری بخدی صحبت می کرد گفت که سربازان یک تولی/واحد نظامی در محاصره طالبان قرار داشتند اما تمامی آنها موفق شدند که از منطقه تحت محاصره فرار کنند.

گروه طالبان در روزهای اخیر حملات گسترده را در مناطقی از شمال افغانستان به راه انداختند و چند ولسوالی از جمله شهر قندوز میان افراد این گروه و نیروهای دولتی دست به دست شد.

در همین حال، طالبان جسد ۱۱ سرباز را در ولایت بدخشان به ریش سفیدان وبزرگان محلی سپرده اند.

احمد جاويد مجددى، عضو شورای ولایتی بدخشان می گوید که طالبان این سربازان را در ولسوالی وردوج، به اسارت گرفته بودند که سپس آنها را به قتل رساندند.

آقای مجددی به خبرگزاری بخدی گفت که طالبان در حمله به ولسوالی وردوج که منجر به سقوط این ولسوالی شد، دستکم یازده سرباز را که شامل سربازان اردوی ملی و پولیس ملی بودند، اسیر گرفته بودند.

ولسوالی وردوج ولایت بدخشان عصر روز پنجشنبه ۹ میزان به تصرف طالبان درآمد و مقامات نظامی این ولایت گفتند که نیروهای امنیتی از وردوج عقب نشینی تاکتیکی کردند.

این ولسوالی در یک سال گذشته شاهد چندین رویداد بوده است در ماه اسد امسال حدود ۱۲۰ سرباز در پایگاه تیرگران به طالبان تسلیم شدند و این پایگاه نظامی به کنترول طالبان در آمد.

گراف ناامنی در بدخشان همواره بسیار بالا بوده است و مقامات می گویند که تروریستان می خواهند این ولایت را به پایگاه امن تروریزم تبدیل کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'