سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مخالفت دادستانی با مرخصی یک استاد دانشگاه مجازی بهائیان

مخالفت دادستانی با مرخصی یک استاد دانشگاه مجازی بهائیان

معاون دادستان تهران، با درخواست مرخصی نسیم باقری، از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان محبوس در بند زنان زندان اوین، کە در تمام طول دوران بازداشت از مرخصی محروم بودە است، مخالفت می کند.

 

کیهان نوین: نسیم باقری، از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان که هشتم اردیبهشت ۱۳۹۳ جهت اجرای حکم زندان ۴ ساله خود توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به بند زنان زندان اوین منتقل شده است، در تمام طول بازداشت تا کنون از مرخصی محروم بوده و با درخواست های مرخصی ایشان و خانواده توسط علی خدابخش، معاون دادستان تهران مخالف می شود.

گفتنی تا به حال دو بار برای این شهروند بهائی تقاضای مرخصی شده است که هر دو بار نیز با مخالف آقای خدابخش روبرو گردیده و این در حالی است که هیچگاه دلیل مشخصی برای این مخالف از سوی این مقام دادستانی ذکر نشده است.

نسیم باقری به حکم دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در موسسه غیرقانونی محکوم شد. مراد از موسسه غیرقانونی، دانشگاه مجازی بهاییان ایران است که وظیفه تدریس به دانشجویان محروم از تحصیل بهایی را به عهده دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'