سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آزادی دو گروگان زن ایتالیایی در قبال پرداخت ۱۲میلیون دلار به جبهه النصره

گروه جبهه النصره دو زن گروگان ایتالیایی خود را که بیش از یک سال نزد خود نگه داشته بود ، در مقابل پرداخت ۱۲ میلیون دلار آزاد کرد .

 

کیهان نوین: عملیات آزاد سازی این دو گروگان ، با درگیری داخلی نیروهای جبهه النصره و تبادل اتهام آن ها همراه بود .

گروه جبهه النصره حدود یک سال پیش گریتا رامیللی و وانیسا مارزولو ربوده بود .

منابع خبری عربی افزودند : دادگاهی وابسته به جنبش ترکمنی جبهه النصره حکم زندان برای یکی از فرماندهان نظامی و حسام اطرش سرکرده گروهکی موسوم به انصار الاسلام را دراین خصوص صادر کرده است.

علت صدور حکم آن بوده است که پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که اطرش که در مذاکرات با میانجی های مقام های ایتالیایی برای آزادی گروگان های این کشور نقش اساسی ایفا کرد ، بیش از نیمی از مبلغ ۱۲ میلیون دلار را برای خود نگه داشته بود و دیگر سرکرده های این گروه مبلغ باقی مانده را میان خود تقسیم کرده اند .

منابع خبری خاطر نشان ساختند حکم ضد اطرش درتاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) در شهر قاسمیه صادر شده است.

ربایش و گروگان گیری شهروندان خارجی و آزاد کردن آنان در برابر پرداخت مبالغ هنگفت ، از جمله منابع مالی گروههای مستقر در عراق و سوریه است.

از سال ۲۰۱۱میلادی تاکنون گروه های زیادی از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه با حمایت کشورهای خارجی فعالیت می کنند و به اصطلاح سعی می کنند نظام حاکم بر این کشور را سرنگون کنند .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'