سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

گفتگو با خانم رکسانا حقیقت طلب از آخرین وضعیت استاد محمد علی طاهری

گفت و گو: فرزان صفاییان

با توجه به وضعیت محمدعلی طاهری بنیان‌گذار طب مکمل ایرانی گفت و گویی با خانم رکسانا حقیقت طلب از شاگردان استاد طاهری انجام شده که در پی می آید؛


12077456_10205140512610775_1811151713_n (1)_لطفا در خصوص روند کلی پرونده آقای طاهری توضیح دهید و اینکه در حال حاضر در چه مرحله ای است.

محمدعلی طاهری پس از گذشت 4 سال و نیم از حبس ایشان، با اتهامات جدیدی مواجه شد و پرونده ایشان به منظور رسیدگی به اتهام فساد فی الارض و به بهانه ای تحقیق بیشتر مجددا به دادسرا ارجاع شد ، جلسه ای دادگاهی در ٢١ اسفند ٩٣ برگزار شد و آخرین جلسه دادگاه هم در تاریخ ٩ اردیبهشت ٩٤ درحالى تشكیل شد كه بیش از ٨ ساعت به طول انجامید. در طول این مدت ایشان به صورت بسیار محدود اجازه صحبت با وکیل داشت. دادگاه انقلاب در تاریخ ٧ مرداد 13٩٤ به اتهام “افساد فى الارض”، حکم اعدام برای محمدعلی طاهری صادر كرد.

پس از صدور حکم و پس از آنکه برهمگان مسلّم شد که رأی صادره هیچ استنادی غیر از فتوای سه تن از مراجع تقلید شیعه شامل مکارم شیرازی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی نداشته است، شاگردان آقای طاهری ضمن مراجعه به بیوت این مراجع تقلید، دلیل مداخله و مبنای حکم صادره را استفسار نمودند. ایشان ضمن رد ادعای فتوا بر علیه شخص آقای طاهری، اظهار داشتند مراجع وظیفه قضاوت و تعیین موضوعات و مصادیق با اشخاص را نداشته و این عمل با استقلال دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی منافات دارد.

و البته این اولین بار نبود که قوه قضاییه تحت فشار نیروهای امنیتی و اطلاعات سپاه عملکردی غیرمستقل داشته است و آخرین بار هم نخواهد بود اما ما امیدواریم دولت ایران درخواست مجامع حقوق بشر بین المللی را جدی بگیرد و به دست های پشت پرده ای که می خواهند با آبروی دولت و ملت در شرایطی که در حال مذاکرات حساسی با جامعه بین المللی هستیم، بازی کنند اجازه دخالت در اختیارات قوه قضاییه و اعمال فشار و سفارش توسط آنها را ندهد.

_امروز 47 امین روز اعتصاب غذای آقای طاهری است . لطفا در مورد دلایل ایشان برای اعتصاب و وضعیت فعلی ایشان توضیح دهید.

محمد على طاهرى از پنجشنبه ٢٢ مرداد 94 ، به دلایل زیر برای سیزدهمین بار در اعتصاب غذاى تر به سر می برد:

1- عدم ابلاغ حكم صادره مبنی بر اعدام، از سوی دادگاه.

2- وجود ممنوعیت دسترسی به قلم و كاغذ جهت تهیه دفاعیه.

3- اعمال محدودیت شدید در ملاقات با وکیل.

4- عدم توجه به دفاعیات ایشان در دادگاه قبلى و صدور حكم بر اساس فشار و اعمال اراده¬هاى سیاسى-امنیتى، و به سخره گرفته شدن نظام قانونى كشور.

5- درخواست بازگرداندن 200 صفحه از دفاعیات ایشان خطاب به دادگاه و درمقابل مطالب كتاب “افسون حلقه”، بعلاوه¬ی 50 صفحه استنادات قرآنى که همگی توسط بازجوی پرونده، آقاى رحیمی، ربوده شده است.

6- درخواست بررسى پرونده توسط سه كارشناس دادگسترى.

7- درخواست تشکیل دادگاه علنى و بی طرف.

محمدعلى طاهرى با رد درخواستها برای شکستن اعتصاب غذا، خواهان رسیدگی به وضعیت خود در دادگاه ب طرف بوده و با وجود آنکه حال عمومی اش بسیار وخیم گزارش شده و یک بار هم بیهوش و به درمانگاه منتقل شده است تاکنون هیچگونه واکنشی از سوی مقامات مسوول در این رابطه صورت نگرفته است.

_آیا حکمی که برای آقای طاهری صادر شده را به لحاظ حقوقی دارای اعتبار می دانید ؟ نظر کارشناسان در این مورد چیست.

نکات مبهم بسیاری در پرونده آقای طاهری وجود دارد و عجیب ترین موضوع این است که به ایشان اجازه دفاع از خود نمی دهند و همان طور که عرض کردم 250 صفحه از دفاعیات ایشان از پرونده توسط بازجو آقای رحیمی ربوده شده است و پرونده با دفاعیات ناقص به دیوان عالی کشور رفته است .

این در حالی است که دو کتاب افسون حلقه و حلقه اسارت بر علیه ایشان به سفارش کارشناسان پرونده، که همگی اعضای اداره فرق و ادیان هستند، نوشته شده و به پرونده ایشان در دیوان اضافه شده است. همان طور که عرض کردم یکی از دلایل اعتصاب اقای طاهری هم همین است که 250 صفحه دفاعیات ایشان در مقابل کتاب اول ربوده شده و قلم و کاغذ هم در اختیارشان قرار نمی دهند که برای کتاب دوم دفاعیه بنویسند . و اما در خصوص حکمی که برای ایشان صادر شده و در سایت ها منتشر شده است هم نکات بسیار مبهمی وجود دارد و به نظر کارشناسان حقوقی ، متن حکم بیشتر به دست نوشته ی یک بازجو شباهت دارد تا یک قاضی چرا که به جای آنکه عادلانه و با نگاه بی طرف تنظیم شده باشد با توهین و غرض ورزی نوشته شده است .

مثلا در مورد بیوگرافی اقای طاهری با توهین و تحقیر ایشان یک شکست خورده معرفی شده اند در صورتی که بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده ایشان از مخترعین و نوابغ زمان خود بودند و یا در حکم گفته شده که دروس آقای طاهری موهوم بوده و قابل اثبات نبوده و التقاطی و انحرافی است در صورتی که استنادات بسیاری برای اثبات این آموزه ها وجود دارد و این دروس در دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران با مجوز های رسمی از وزارت ارشاد ، شورای عالی مساجد با موضوع فعالیت ” کلاس عرفان” و مجوز رسمی از معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان ملی جوانان وقت آقای محمدجواد حاج علی اکبری تدریس می شده است. و در مورد درمان گفته شده که نظریه پزشکی قانونی در خصوص عدم اثبات تاثیر فرادرمانی در درمان بیماران اخذ شده در حالی که پزشکی قانونی اصلا صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را ندارد و جزء شرح وظایفش نیست بلکه این اظهار نظر باید در مراکز دانشگاهی و وزارت بهداشت انجام شود و جدای از این طبق گفته وکیل اقای طاهری ، اساسا چنین گزارش و استعلامی که ادعا شده در پرونده ایشان وجود ندارد و معلوم نیست این ادعا با چه استنادی در حکمی که قاضی احمدزاده نوشته است آمده است.

در خصوص حکم صادر شده نکته های مبهم و ناعادلانه بسیار زیاد است و ان شاء الله در برنامه ای جداگانه به شرح تمام موارد مجهول می پردازیم.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'