سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش شدید مفتی اعظم عربستان با ساخت فیلم محمد رسول الله در ایران

واکنش شدید مفتی اعظم عربستان با ساخت فیلم محمد رسول الله در ایران

ه دنبال نمایش عمومی و پخش بین‌المللی فیلم محمد رسول‌الله، مفتی بزرگ عربستان سعودی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ، محتوای این فیلم را “مخالف اسلام” توصیف کرد. این روحانی سنی از دولت ایران خواسته است که از نمایش فیلم جلوگیری کند.

Abu_Talib_and_Abdol_Motalibکیهان نوین: مفتی اعظم عربستان گفت محتوای این فیلم “دشمنی با اسلام”، “انحراف از اسلام” و نمایش آن خلاف شرع است.
فیلم “محمد” ساخته ی فیلم سازایرانی “مجید مجیدی” با ده ها میلیارد تومان سرمایه گذاری هفته گذشته درایران اکران شد و واکنش هایی را برانگیخت.

بیانیه‌ای که توسط دفتر مفتی عربستان صادر شده، از ایران می‌خواهد که نمایش فیلم را متوقف کند و مانع پخش آن شود چرا که در غیر این صورت «وظایف خود را در قبال پیامبر اسلام زیر پا نهاده‌ایم».

فیلم «محمد رسول‌الله» زندگی محمد را از تولد تا سیزده سالگی به تصویر می‌کشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازندگان فیلم تلاش کرده اند تصویر خشن اسلام را را بزُدایند.

مجید مجیدی در این باره گفته است: «متاسفانه امروزه نام مقدس اسلام و پیامبر را هم به سرقت بردند و آنچه که به نام مسلمانی و اسلام تحت عنوان داعش، طالبان و نیروهای تندرو سلفی در دنیا تبلیغ می‌شود هیچ رنگ و بویی از اسلام و پیامبرش نبرده‌اند. حتما دستهایی پشت پرده است که این ویروس سرطانی در بین مسلمانان رشد می‌کند»…

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'