سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
برخورد جمهوری اسلامی به فروش لباس هایی با طرح پرچم آمریکا

برخورد جمهوری اسلامی به فروش لباس هایی با طرح پرچم آمریکا

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری لباس‌هایی با طرح پرچم‌های آمریکا، بریتانیا و اسرائیل خبر داد. او همچنین گفت پوشاکی که علائم “شیطان پرستی و انحرافی” داشته‌اند، از فروشگاه‌های تهران جمع آوری شده‌اند.

image341382 (1)کیهان نوین: حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت که با بررسی‌‌های کارشناسی مجموعه پلیس و اداره اماکن تهران، مشخص شده است که در چند هفته اخیر برخی دستفروشان و بوتیک‌های عرضه پوشاک، لباس‌هایی را با طرح پرچم آمریکا، بریتانیا و علائم شیطان‌پرستی عرضه کرده‌اند.

او با بیان اینکه این مراکز فروش به صورت نامحسوس تحت نظارت قرار گرفته‌اند، افزود: «با اطلاعات به دست آمده از این محل‌ها، ماموران دریافتند که چند عامل اصلی به صورت متمرکز البسه مذکور را در اختیار این فروشندگان قرار می‌دهند.»

به گفته ساجدی‌نیا با دستور مقامات قضایی، نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری این لباس‌ها و دستگیری “عاملان اصلی توزیع” کرده است. او همچنین مدعی شد که بر اساس بررسی نیروی انتظامی، شهروندان تهرانی تمایلی به خرید این‌گونه لباس‌ها ندارند.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین فروشندگان پوشاک را تهدید کرد که در صورت عرضه این‌گونه لباس‌ها “برابر قانون نظام صنفی نسبت به برخورد و پلمب اینگونه واحدها” اقدام خواهد شد.

به گفته برخی عرضه‌کنندگان پوشاک در ایران، فروش لباس با طرح پرچم‌های مختلف تازگی نداشته و در ماه‌های اخیر تغییری در میزان عرضه آن‌ها صورت نگرفته است.
به باور ناظران، این‌گونه اقدامات نیروی انتظامی، در کنار اظهارات برخی مقام‌های سیاسی، می‌تواند بخشی از تلاش اصولگرایان تندرو برای “نمایش” احساسات ضد آمریکایی در ایران باشد.

پس از توافق هسته‌ای میان ایران و غرب، برخی مقامات دولتی ایران و آمریکا ابراز امیدواری کردند که این توافق زمینه‌ای برای از سرگیری روابط میان دو کشور شود.

با این حال، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اخیرا در اظهاراتی گفت: «آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیف‌اش و رد یا قبول شدن‌اش معلوم نیست، وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند.»

او اضافه کرد: «ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم.»
تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند، نگرانی بخش‌هایی از حاکمیت در ایران از تغییر فضای سیاسی و کاهش نفوذ آنها موجب شده است تا رهبر جمهوری اسلامی و نیروهای همسو با او، بار دیگر بر “هویت آمریکا ستیز” نظام جمهوری اسلامی تاکید کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'