سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش اردوغان نسبت به تهدید و فعالیت گروه تروریستی داعش و اسد برای ترکیه

واکنش اردوغان نسبت به تهدید و فعالیت گروه تروریستی داعش و اسد برای ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفته است، رژیم اسد، به روش های «کثیف» از جمله بکارگیری سلاح شیمیایی، موشک های بالستیک و گروه های تروریستی، علیه مردم خود روی آورده است.

اردوغانکیهان نوین: اردوغان گفت:«امنیت ترکیه و جامعه جهانی، به دلیل اوضاع جاری در سوریه، مورد تهدید قرار گرفته است».

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در جاکارتا پایتخت اندونری سخنرانی می کرد، خاطر نشان کرد که کشورش هم اکنون در مقابل تمامی گروههای تروریستی قرار گرفته است. او تاکید کرد که عملکردهای داعش، هیچ ربطی به اسلام ندارد.

وی با تکذیب اتهامات علیه ترکیه درباره جنگجویان خارجی در سوریه ، این اتهامات را بی پایه و اساس توصیف کرد.

اردوغان بر لزوم همکاری نزدیک جهت مقابله با پدیده های اسلام هراسی، بیگانه ستیزی، تبعیض و نژادپرستی، تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه، خاطر نشان کرد که 5 میلیون ترک در اروپا زندگی می کنند و این باعث می شود که ترکیه در مقدمه کشورهای متاثر از نگرش نژادپرستانه در غرب قرار گیرد.

وی درباره مسئله فلسطین گفت:« جهان اسلام تا زمانیکه دولت فلسطین بدون حل باقی مانده، آرام نخواهد گرفت.» او تاکید کرد که صلح دائم در منطقه از طریق تشکیل کشور فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی، به دست می آید.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'