سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رهبر جدید طالبان: جهاد  همچنان ادامه دارد

رهبر جدید طالبان: جهاد همچنان ادامه دارد

رهبر جدید طالبان در یک پیام صوتی که به او نسبت داده شده، می‌گوید مذاکرات صلح “تبلیغات دشمنان” است و طالبان تا استقرار یک “نظام اسلامی” به “جهاد” در افغانستان ادامه خواهد داد.

images (1)کیهان نوین: یک وبسایت منسوب به طالبان افغانستان، نوار صوتی را منتشر کرده که مدعی است در روز “انتخاب ملا اختر محمد منصور” به عنوان رهبر جدید این گروه ضبط شده و در آن آقای منصور در جمع کسانی که به گفته این وبسایت “برای بیعت” با او گردهم آمده اند، صحبت می‌کند.

رهبر جدید طالبان در این نوار با تاکیدهای پی در پی بر “اتحاد” طالبان می‌گوید: “حرف‌های دشمنان که این روند صلح است، روند مذاکره است یا فلانی روند است، تبلیغات دشمنان بسیار زیاد است. آنها این تبلیغات را با مصرف پول از طریق رسانه‌ها و شماری از علما انجام می‌دهند تا سلسله جهاد را تضعیف کنند و اتفاق را از بین ببرند.”

آقای منصور افزود: “ما به این چیزها توجه نمی‌کنیم و نه به مذاکرات صلح ونه به این چیزها گوش می‌کنیم. این جهاد تا زمانی ادامه می‌یابد که در این سرزمین نظام اسلامی برقرار شود.”

اما او در بخش دیگری از این پیام از اصطلاح “مذاکره” استفاده کرده و گفته است که هر تصمیم جدید او در چارچوب “شریعت” خواهد بود.

ملا منصور گفت: “هر روند اساسی که راه خواهد افتید، آن روند کاملا در پرتو شریعت اسلامی به پیش برده خواهد شد. اگر جهاد با شمشیر باشد، اگر از طریق گفت‌وگو به منزل رسیدیم یا از طریق دعوت، همه‌ای اینها در چارچوب شریعت خواهد بود.”

طالبان اخیرا مرگ ملا محمد عمر رهبر این گروه را تایید کردند و اعلام کردند که در نشستی ملا اختر محمد منصور را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرده اند.

گزارش‌های وجود دارد که شماری از رهبران و فرماندهان طالبان با گزینش او به عنوان رهبر جدید این گروه مخالفت دارند.

از سوی دیگر قرار بود که دور دوم گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان در اواخر ماه ژوئیه یا اوایل اوت امسال برگزار شود اما با تحولات جدید سرنوشت این گفت‌وگوها روشن نیست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'