سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حمله جنگنده‌های ترکیه به ۶۵  نقطه از مواضع پ.ک.ک

حمله جنگنده‌های ترکیه به ۶۵ نقطه از مواضع پ.ک.ک

منابع داخلی در ترکیه خبر دادند که ۲۸‌ جت اف-۱۶ ارتش ترکیه، جمعه ۳۱ ژوئیه، ۶۵ نقطه از مواضع حزب کارگران کردستان، پ ک ک را در شمال عراق مورد هدف قرار دادند.

imagesکیهان نوین: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از آژانس آنادولو گزارش کرد که این مواضع شامل پناهگاه‌ها و انبار مهمات پ ک ک می‌شوند. پنجشنبه نیز ۸۰ جت جنگنده ارتش ترکیه به بیش از ۱۰۰ نقطه از مواضع پ ک ک حمله کردند.

خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو، مدعی است که از آغاز حمله‌های دولت ترکیه به مواضع پ ک ک نزدیک به ۲۶۰ عضو آن کشته و ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

دولت‌های هم‌پیمان ترکیه پیشتر از این دولت خواسته بودند که روند صلح را با کردها ادامه دهد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، به نشریه بیلد گفته بود که دولت ترکیه نباید پل‌هایی را که طی سال‌ها برای صلح با کردها ساخته، خراب کند.

۲۸ عضو ناتو، سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه/ ششم مرداد، در پاسخ به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در بروکسل نشستی اضطراری برگزار کردند. در پایان این نشست، اعضای ناتو از ترکیه خواستند که پیمان صلح خود را با کردها نشکند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'