سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انفجار مين برسر راه قطار مسافری آنكارا به تهران

روز پنج‌شنبه ۸ مرداد بر سر راه قطار آنکارا ـ تهران موسوم به «ترانس آسیا» در منطقه گنچ استان بین‌گل ترکیه یک مین منفجر شد.

imageكيهان نوين: چند واگن این قطار و بخشی از خط راه آهن بر اثر این انفجار آسیب دید اما تلفاتی در بر نداشت و قطار به حرکت خود ادامه داد.انفجار مین از طریق کنترل از راه دور صورت گرفته است.

اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته اما سلیم کوشگر، استاندار بین‌گل گفته است این انفجار کار حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است.

دولت ترکیه از یک هفته پیش دور جدید حملات خود به مواضع پ‌ک‌ک را آغاز کرده و مذاکرات صلح با این گروه را متوقف کرده است.

در یک هفته اخیر، در پی انفجار انتحاری در سوروچ، واقع در جنوب ترکیه که منجر به کشته شدن ۳۲ فعال چپگرا و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر شد و همچنین قتل چند پلیس توسط شاخه نظامی پ‌ک‌ک، تنش در ترکیه افزایش یافته است.

دولت ترکیه در این مدت یک هزار و ۳۰۰ نفر از مخالفان خود را دستگیر کرده است.

دو روز پیش نیز انفجاری در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در استان آغری ترکیه رخ داد. این خط لوله پیش از این نیز چندین بار توسط نیروهای پ‌ک‌ک مورد هدف قرار گرفته بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'