سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“مسئله فراتر از اينهاست خودتان را برای استکبار ستیزی آماده کنید”

“مسئله فراتر از اينهاست خودتان را برای استکبار ستیزی آماده کنید”

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۰ تيرماه در ديدار با شماری از دانشجويان خواستار آمادگی آنها برای ادامه مبارزه با «استکبار» پس از مذاکرات هسته ای شده است.

images (1)کیهان نوین: علی خامنه ای در اين ديدار و در پاسخ به پرسشی در خصوص تکليف «استکبار ستيزی» پس از مذاکرات هسته ای ايران با آمريکا و ديگر اعضای گروه ۱+۵ گفته است: «مگر مبارزه با استکبار تعطيل بردار است؟ اين(مبارزه با استکبار) از مبانی انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نيستيم.»

وی در بخش ديگری گفته است:«خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنيد.»

علی خامنه‌ای در سخنرانی عصر روز شنبه خود، ايالات متحده آمريکا را «اتمّ مصاديق استکبار» ناميده  و افزوده است: «هدف تحريم‌ها مسئله‌ هسته‌ای و حقوق بشر نيست.»

علی خامنه ای  گفته  است: «مسئله فراتر از اينهاست» و افزوده است: «آنها خود تروريست‌پرور و ضد حقوق بشرند … مسئله اين است که يک ملت و حرکت و هويتی، مبتنی بر مبادی‌ای مقابل نظام سلطه، به‌وجود آمده.‬‌»

مذاکرات هسته ای ايران با آمريکا و ديگر اعضای گروه ۱+۵ برای دستيابی به توافقی جامع و نهايی درباره برنامه هسته ای ايران در دو هفته گذشته در وين ادامه داشته است.

در حالیعلی خامنه ای امريکا را مظهر استکبار معرفی کرده  و گفته است، «استکبار ستیزی» پس از مذاکرات هسته ای ادامه خواهد داشت که هفته گذشته اکبر هاشی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت گفته بود که «تابوی» مذاکره با آمريکا شکسته شده است و احتمال بازگشايی سفارت آمريکا در تهران را امری غيرممکن نداسته بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت وگويی با نشريه «گاردين» گفته بود: «آمريکا قبل از انقلاب حامی اصلی حکومت شاه بود و پس از انقلاب هم در مقطع جنگ تحميلی عليه ايران ايستاد. حالا در گفت‌وگوهای اتمی اگر تفاوتی در رفتار آمريکا مشاهده شود، تاثير مثبتی بر جامعه ايران خواهد داشت» و به ويژه اگر تحريم‌ها ملغی شود «قدمی بزرگ» خواهد بود.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'