سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراض مردم به حکم دادگاه فرخنده

اعتراض مردم به حکم دادگاه فرخنده

ده ها نفر در نزدیک زیارت شاه دو شمشیره کابل، محل قتل فرخنده گردهم آمده و به حکم دادگاه استیناف در مورد پرونده قتل فرخنده اعتراض کردند.

150706090730_farkhunda_protest_2015_624x351_bbcکیهان نوین: ده ها نفر در نزدیک زیارت شاه دو شمشیره کابل، محل قتل فرخنده گردهم آمده و به حکم دادگاه استیناف در مورد پرونده قتل فرخنده اعتراض کردند دادگاه استیناف کابل حدود شش روز پیش، حکم جزایی چهار متهم به اعدام قتل فرخنده را به حبس تقلیل داد.

علی عبدالناصر مرید، قاضی دادگاه استیناف گفته که این دادگاه حکم سه تن از متهمان به قتل پرونده فرخنده را هر یک به بیست سال حبس و یک متهم دیگر را به ده سال حبس تغییر داده است.

پیش از این، دادگاه رسیدگی به پرونده قتل فرخنده به تاریخ 16 ثور چهار تن را در قتل این خانم مجرم شناخت و حکم به اعدام انها داد.

معترضان امروز در کابل در محل قتل فرخنده گردهم آمده و گفتند که حکم دادگاه استیناف برای آنها قابل قبول نیست، این اعتراض از سوی حزب همبستگی ملی راه اندازی شده بود و در آن شماری از فعالان جامعه مدنی نیز شرکت کردند.

سیلی غفار، سخنگوی این حزب گفت که از فیصله دادگاه استیناف در رابطه به تقلیل یافتن جزایی عاملان قتل فرخنده، تکان خورده است.

خانم غفار می گوید که انها نخواهند گذاشت تا خون این خانم پایمال شوند و یا عاملان قتل، از جرم شان تبرئه شوند.

مرید می گوید که ماده 369 قانون جزا برای مرتکب قتل عمد، حبس دوام یا اعدام را پیشبینی کرده است.

به گفته مرید، فیصله نهایی در مورد این پرونده در مرحله تمیز و از سوی دادگاه عالی گرفته خواهد شد.

معترضان در کابل اما می گویند که بیم ان می رود که دادگاه عالی در مرحله تمیز، بیشتر از این حکم را تقلیل دهند و حتی ممکن بسیاری از عاملان قتل از حکم تبرئه شوند.

معترضان امروز سنگ بنای یاد بود در محل قتل فرخنده را گذاشتند و اعلام کردند که در این محل مناری به یاد این خانم بنا خواهند کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'