سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ادعای اردن در خنثی سازی عملیات «تروریستی» سپاه پاسداران در این کشور

روزنامه اردنی «الرای» گزارش داده است که نیروهای امنیتی اردن، اخیرا طرحی که قرار بود توسط یکی از نیروهای وابسته به «گردان های بیت المقدس» یکی از شاخه های سپاه پاسداران اجرا شود را، خنثی کرده است.

imagesکیهان نوین: بنا بر این گزارش، از این شخص که قصد داشت «عملیاتی تروریستی» در اردن اجرا کند، پس از دستگیری، مقادیر زیادی مواد شدید الانفجار کشف و ضبط شد که در منطقه ای در شمال کشور، جاسازی شده بود.

یک منبع مطلع به روزنامه اردنی «الرای» گفته است که شورای نظامی دادگاه امنیتی کشور به ریاست فاضی نظامی سرهنگ محمد العفیف، دوشنبه 6 ژوئیه، نخستین جلسه خود را برای محاکمه متهم، برگزار خواهد کرد. این متهم تابعیت دوگانه عراقی-نروژی دارد. او با دو اتهام «در اختیار داشتن مواد شدید الانفجار» و «برنامه ریزی برای عملیات تروریستی در اردن» روبرو است.

این منبع افزوده است، 45 کیلوگرم، مقداد مواد شدید الانفجاری است که از این متهم کشف و ضبط شد؛ این مواد در منزلی در منطقه «ثغره عصفور» در استان جرش، جاسازی شده بود.

این منبع ادامه داده است که این بزرگترین پرونده درباره فعالیت های تروریستی در خاک اردن از حیث مقادیر مواد منفجره ضبط شده، از 10 سال پیش تا کنون است.
جمهوری اسلامی تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'