سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت چهار فعال شبکه های اجتماعی و دو تن از اعضای موسیقی زیرزمینی،در تهران وکرمان

بازداشت چهار فعال شبکه های اجتماعی و دو تن از اعضای موسیقی زیرزمینی،در تهران وکرمان

حامد قنبری، محمود موسوی، شایان اکبرپور و امیر بن سعیدی، روز یکشنبه دهم خرداد ماه در تهران، و آقایان احسان الله آموزگار و آرش حلاج روز دوشنبه یازدهم خرداد ماه ۱۳۹۴ در کرمان توسط ماموران لباس شخصیِ مسلح به سلاح کمری و بیسیم بازداشت شدند.

bazdasht2کیهان نوین:  بر اساس گزارش رسیده، آقایان موسوی و اکبرپور گرداننده صفحه ای فیسبوکی در خصوص اوضاع اجتماعی و مذهبی حاکم بر کشور بودند که در تهران مورد شناسایی نهادهای امنیتی – سایبری و بازداشت قرار گرفتند.

همچنین آقایان احسان الله آموزگار و آرش حلاج از فعالان موسیقی زیرزمینی نیز، روز دوشنبه یازدهم خرداد ماه در یکی از محل های تمرین خود در کرمان توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شدند. بر اساس گزارش همسایگان، این دو فرد مورد ضرب و شتم ماموران و شکستن آلات موسیقیشان قرار گرفتند.

هنوز از محل بازداشت و سرنوشت بازداشت شدگان خبری منتشر نشده است.

لازم به ذکر است، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، روز دوشنبه هجدهم خرداد ماه طی یک کنفرانس خبری گفته بود:‌ “چند نفر از کسانی که مرتبا در شبکه‌های مجازی اقدامات ضد امنیتی و فراخوان‌های غیرقانونی صادر می کردند، از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شده اند.” این مقام قضایی با بیان اینکه “ممکن است تعداد افراد بازداشتی کم یا زیاد شود”، ادعا کرد که افراد مذکور “در بازجویی های اولیه گفته اند یک انگیزه ضد امنیتی و ضد انقلابی داشتند.”

در گزارشی دیگر اینکه از وضعیت رئوف شهبازى، دانشجوى دانشگاه صنعتى همدان که از هفته گذشته بازداشت و به زندان همدان منتقل شد، خبری در دست نیست. رئوف شهبازى به اتهام توهین به بنیانگذار جمهورى اسلامى در فضاى مجازى، از سوى شعبه اول دادگاه انقلاب همدان، به دو سال حبس محکوم شده بود، که اوایل خرداد ماه امسال مورد بازداشت قرار گرفت.

طبق اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، جمهوری اسلامی ایران با دهها وبنگار بازداشتی، یکی از ۵ زندان فعالان رسانه ای در جهان است و ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان، رتبه ۱۷۳ آزادی رسانه ها و اطلاع رسانی را کسب کرده . بر اساس گزارش ها، فشار دستگاه‌های امنیتی بر فعالان اینترنتی و سایبری و بلاگرها همچنان ادامه دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'