سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انصراف فلسطینی ها از درخواست خود مبنی بر اخراج اسرائیل از فیفا

انصراف فلسطینی ها از درخواست خود مبنی بر اخراج اسرائیل از فیفا

جبرئیل رجوب، از مقام های تشکیلات خودگردان فلسطینی و سرپرست فدراسیون فوتبال فلسطینی ها در جریان جلسه روز جمعه مجمع عمومی فیفا در زوریخ سوئیس به خبرگزاری ها گفت که بسیاری از اعضای فیفا از او خواسته بودند برای حفظ وحدت در این فدراسیون، طرح خود را پس بگیرد.

images (56)کیهان نوین: رای‌گیری برای انتخاب رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، امروز در شهر زوریخ سوئیس با حضور ۲۰۹ نفر از اعضای آن در حال برگزاری است.

پیش از آغاز رای‌گیری، اوفر عینی رئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل در سخنرانی‌ خود از همتای فلسطینی‌اش جبرئیل رجوب دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و با او دست دهد.

جبرئیل رجوب در واکنش گفت که خیلی خوشحال می‌شود که این کار را انجام دهد اما گفت که ابتدا باید به نارضایتی فلسطینی ها رسیدگی شود.

مقام‌های فلسطینی می‌گویند اسرائیل برای رفت و آمد فوتبالیست‌های فلسطینی در کرانه غربی و غزه محدویت ایجاد می کند.

اما اسرائیل می‌گوید محدودیت رفت و آمد بازیکنان به نگرانی‌های امنیتی مربوط می‌شود و فدراسیون فوتبال این کشور نمی‌تواند در این موارد دخالت کند.

اعضای کنگره فیفا در عوض به طرح تشکیل یک کمیته چند جانبه برای نظارت بر آزادی رفت و‌آمد بازیکنان فوتبال در کرانه غربی و غزه رای دادند.

رای‌گیری در حالی انجام می‌شود که فیفا پس از رسوایی فساد مالی در میان مقامات ارشدش در بحران بسر می‌برد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'