سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بازدید هیئت کره شمالی از سایت نظامی در نزدیکی تهران

خبرگزاری رویترز امروز پنج‌شنبه،۷ خرداد، به نقل از شورای ملی مقاومت، از بازدید یک هیئت کارشناسی کره شمالی از یک سایت نظامی در نزدیکی تهران در ماه گذشته خبر داد.

imagesکیهان نوین: هیئت کره شمالی «مخفیانه» از مجتمع امام خمینی در شرق تهران که زیر نظر وزارت دفاع جمهوری اسلامی بازدید کرده است. براساس این گزارش، این هیئت کره شمالی شامل کارشناسان کلاهک اتمی و موشک بالیستیک هفته آخر ماه آوریل، ماه گذشته میلادی، در تهران بوده است.

شورای ملی مقاومت ایران، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی افشا کرد که یک مرکز برنامه‌ریزی و تحقیق روی ساخت تسلیحات هسته‌ای در ماه ژوئیه، حدود سه ماه پیش به مکانی امن در یک مجتمع وزارت دفاع در حدود یک و نیم کیلومتری از محل سابقش انتقال یافته است.

شورای ملی مقاومت ایران به نقل از منابعی «از جمله در سپاه پاسداران» می‌گوید که هیئت هفت‌نفره کره شمالی از وزارت دفاع این کشور بوده و در هفته آخر ماه آوریل به تهران سر زده است.

آن طور که خبرگزاری رویترز به نقل از شورای ملی مقاومت می‌گوید، در سال ۲۰۱۵ این سومین بار است که هیئتی از کره شمالی به ایران آمده و قرار است یک هیئت نه‌نفره دیگر در ماه آینده به تهران بازگردد.

در این گزارش آمده است که هیئت‌های کره شمالی شامل کارشناسان اتمی، کلاهک اتمی، و اجزا و قطعات موشک‌های بالیستیک از جمله سیستم‌های هدایت این موشک‌ها بوده است.

کمیته کارشناسان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی در سازمان ملل پیشتر چند بار از همکاری تهران با پیونگ‌یانگ در زمینه فناوری موشک بالیستیک خبر داده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'