سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

برملا شدن کلاه برداری سه نماینده در مجلس جمهوری اسلامی

نماینده سابق مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی که به دلیل صراحت و شجاعتش از سوی شورای نگهبان درانتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شد، در نامه مورخ ۷ اردیبشهت ۱۳۹۴ خود، «از اطاله دادرسی و عدم رسیدگی قضایی با گذشت ۲۲ ماه از ارجاع اولین شکایت به قوه قضائیه انتقاد کرده است.

BarzegarNadimikoohkan-saham-news-e1430661308557-600x264کیهان نوین: به گفته  اعلمی، «کوهکن، برزگر و ندیمی»، سه نماینده‌ای هستند که زمین ۱۷۷۰۰ متری متعلق به ۳۵۸ نفر را به‌نام خود ثبت و سند مالکیت دریافت کرده‌اند!

محسن کوهکن، نماینده اصول‌گرا و نایب رئیس دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری است که از حوزه انتخابیه لنجان، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌ است. وی پیش‌تر در دوره چهارم نیز عضو مجلس شورای اسلامی بود.

محسن کوهکن کارپرداز وقت مجلس هفتم به‌ اتفاق طاهرآقا برزگر تیکمه داش نماینده وقت بستان آباد و ایرج(ابوذر) ندیمی نماینده لاهیجان، درتاریخ ۸۶/۰۳/۲۱ بیش از۱۷۷۰۰ مترمربع زمین مشاعی که با سرمایه امانی متعلق به ۳۵۸ نفر از شرکاء خریداری شده بود را بدون اطلاع و کسب اجازه از آنان به‌ نام خود ثبت و سند رسمی آن‌را به‌ نام خود دریافت و از آن تاریخ تاکنون، منویات خود را به شرکای زمین تحمیل کرده‌اند!

یکی از چند اتهام افراد موصوف درشکایاتی که حدود ۲۲ ماه قبل در دادسرای ویژه کارکنان دولت مطرح و هنوز منجر به صدور قراری نشده، ناظر به همین مورد است.

۱- «ماده ۲۲ قانون ثبت: ثبت ملک در دفتر املاک بنام هرکس نشانه مالکیت وی می باشد». به موجب این ماده، از لحظه ثبت ملک در دفتر ثبت اسناد و صدور دفترچه مالکیت به نام مستدعی ثبت، به منزله استقرار مالکیت و بردن مال دیگری محسوب می شود، زیرا به محض صدور سند و ثبت ملک در دفتر ثبت اسناد و املاک، مالکیت افراد مستقر و آنان نسبت به ملک مزبور استیلای قانونی می یابند.

۲- ماده ۱۰۷ قانون ثبت: «هرکس به عنوان اجاره یا عمری یا رقبی یا سکنی و یا مباشرت و به‌طورکلی هرکس نسبت به ملکی امین محسوب بوده و به عنوان مالکیت تقاضای ثبت آن را بکند به مجازات کلاهبردار محکوم خواهد شد».

۳- ماده ۱۰۵ قانون ثبت: «…هم‌چنین است(کلاهبردار) … درموقع ثبت ملک در دفتر ثبت املاک مالک نبوده و مع‌هذا سند مالکیت بگیرد…»

۴- ماده یک قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر- «کسی که مال غیر را با علم به این‌که مال غیر است به نحوی از انحاء عینا یا منفعتا بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند، کلاهبردار محسوب و مطابق ماده ۲۳۸ قانون مجازات عمومی محکوم می شود».

۳-۵- ماده ۸ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر: «کسانی که معاملات تقلبی مذکوره در مواد فوق را به‌وسیله اسناد رسمی نموده یا بنمایند، جاعل در اسناد رسمی محسوب و مطابق قوانین مربوطه به این موضوع مجازات خواهند شد».
محسن کوهکن نایب رئیس دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درتاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۳ درباره آن‌چه فتنه ۸۸! خوانده می‌شود، گفته افرادی که مدعی هستند و بحث رفع حصر را مطرح می‌کنند یک مورد را مطرح کنند که درجایی از دنیا عده‌ای آشوب کنند و به جان و مال مردم آسیب بزنند و کسی با آن‌ها کاری نداشته باشد و فقط به آن‌ها بگویند در خانه باشید و تفریحات خود را انجام دهید.

پیش‌تر کوهکن در دی‌ماه ۹۲، درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش ۹ دیگفته «هرگاه اتفاقی رخ می‌دهد، ۲ دیدگاه درباره آن وجود دارد؛ برخی به دنبال پاک کردن آن واقعه از اذهان عمومی هستند و برخی نیز تلاش دارند آن را به عنوان یک تجربه و دیدگاه روشن برای مردم در حال و آینده تبیین کنند. کار صداسیما در پوشش حماسه ۹ دی کاملاً روشن‌گرانه بود، چرا که در حال حاضر برخی فتنه گران طلبکار شده و فتنه را سوتفاهم می‌دانند و حتی مدعی‌اند که نظام را عفو کرده‌اند! افراد ساده در فتنه ۸۸ با سکوت خود این فتنه را همراهی کردند از این رو اقدام صداسیما در بازخوانی حماسه ۹دی کار بسیار با ارزشی است.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'