سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پایان دادن دراویش گنابادی به تحصن اعتراضی

پایان دادن دراویش گنابادی به تحصن اعتراضی

دراویش متحصن در مددکاری رضا با غیرقانونی دانستن پلمپ این موسسه خیریه توسط ماموران امنیتی، صبح امروز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت پلمب مددکاری یادشده را شکستند.

daravish-533x400-495x371کیهان نوین: این دراویش با نگارش نامه‌ای کوتاه کار خود را قانونی دانسته و نوشته‌اند: ” ما معتقدیم مجموعه‌ای که بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی انواع خدمت‌رسانی به خلق‌الله را دارد نه توسط قانون بلکه با همدستی نهادهای امنیتی پلمپ شده است. به همین دلیل این پلمپ را غیرقانونی دانسته و اعتراض به عمل غیرقانونی را – آن هم در فضایی که هیچ نهاد فریادرسی نیست – عین عمل به قانون می‌دانیم.”

متن نامه دراویش متحصن به شرح زیر است:

هو
۱۲۱

ما دراویش متحصن در مددکاری رضا که توسط نیروهای امنیتی پلمپ شده است، اعتراض خود به تعطیلی این مکان را همزمان با تحصن، با ارسال نامه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رسانده‌ایم. ما معتقدیم مجموعه‌ای که بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی انواع خدمت‌رسانی به خلق‌الله را دارد نه توسط قانون بلکه با همدستی نهادهای امنیتی پلمپ شده است. به همین دلیل این پلمپ را غیرقانونی دانسته و اعتراض به عمل غیرقانونی را – آن هم در فضایی که هیچ نهاد فریادرسی نیست – عین عمل به قانون می‌دانیم.

بنابراین: پلمپ مددکاری را فک می‌کنیم و منتظر اقدام وزیر می‌مانیم تا این غائله را خاتمه داده و فعالیت مددکاری در همین محل از سر گرفته شود، در غیر این صورت مجددا به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

متاسفانه مسئولین امنیتی در دو سال گذشته برای حل مشکلات ناحقی که برای دراویش ایجاد شده است به اظهار قول‌ مساعدت اکتفا کرده‌اند اما نه تنها مساعدتی در کار نبوده بلکه بر مصائب ما افزوده‌اند. برای نمونه، همزمان با تحصن ما در مددکاری در روز ولادت مولا علی، به جای اینکه سخن ما را بشنوند، پیر و قطب بزرگوارمان را که عازم حسینیه بودند، با ایجاد رعب و وحشت مورد تعقیب قراردادند و به عکاسی و فیلمبرداری پرداختند.
اما
این بار دیگر منتظر قول نماندیم و برای دفاع از حریم خصوصی برادر عزیزمان که منزل خود را برای امور خیریه و مددکاری اختصاص داده‌اند، به رفع پملپ مددکاری رضا اقدام کردیم و آن را به صاحبانش خیرش می‌سپاریم و اعلام می کنیم در صورت ادامه مشکل آفرینی، مصمم‌تر از گذشته اقدام خواهیم کرد.

صبح یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۴
جمعی از دراویش متحصن در مددکاری

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'