سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بررسی افزایش حضور نظامی در تنگه هرمز از سوی ایالات متحده

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال بررسی گسترش حضور نظامی خود در تنگه هرمز است.

download (1)کیهان نوین: پنتاگون اعلام کرده که این افزایش حضور ممکن است از راه همراهی کشتی‌های تجاری دیگر کشورها هنگام عبور از تنگه هرمز صورت گیرد.

کلنل پاتریک ریدر سخنگوی نیروهای مرکزی آمریکا گفته است: «طرح کنونی ما همراهی کشتی‌های تجاری است که پرچم ایالات متحده را حمل می‌کنند. البته گفت‌وگوهایی با کشورهایی دیگر آغاز شده تا این همراهی و حفاظت شامل کشتی‌های آن‌ها نیز بشود.»

این اعلام پس از آن صورت می‌گیرد که مقام‌های وزارت دفاع آمریکا خبر دادند کشتی‌های جنگی نیروی دریایی این کشور، همراهی کشتی‌های تجاری حامل پرچم آمریکا را، در تنگه هرمز آغاز کردند.

این اقدام دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی یک کشتی تجاری که پرچم جزایر مارشال بر فراز آن برافراشته شده بود را توقف کرد.

مسئولان آمریکایی گفته‌اند: «کشتی‌های جنگی در همان منطقه‌ای حضور خواهند داشت که کشتی‌های تجاری حضور دارند و با آن‌ها در تماس خواهند بود.»

مسئولان تاکید کردند: «کشتی‌های جنگی به آن اندازه نزدیک خواهند بود که در صورت نیاز مداخله کنند.»

منابع آگاه می‌گویند که برای این همراهی نیازی به افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه نیست بلکه به انداز کافی کشتی آمریکایی در منطقه وجود دارد.

استیو وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هفته گذشته نیز یک کشتی تجاری با پرچم «آمریکا» را آزار داده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'