سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
امتناع بیمه از پرداخت خسارت به یک کودک با وجود رای دادگاه

امتناع بیمه از پرداخت خسارت به یک کودک با وجود رای دادگاه

شرکت بیمه‌ی البرز با وجود رای دادگاه برای پرداخت خسارت یک کودک سانحه‌دیده، از پرداخت هزینه خودداری می‌کند.

17603_L16x9کیهان نوین: نیمه شبی بارانی در آذرماه سال هشتاد و هفت، خودرویی در جاده‌ی نزدیک شهر اصفهان دچار حادثه شد و کودک خردسالی در سانحه به شدت آسیب دید.

درسا محمدپور، دختریچه‌ای که در این تصادف، بینایی دو چشم و اصولاً کنترل بر بدنش را از دست داده و تنها درصدی از شنوایی برایش باقی مانده است.

خانواده‌ی او می‌گویند که بهبود بخشیدن وضعیت درسا بدون امکانات مالی ناممکن است اما شرکت بیمه‌ی «البرز» که خودروی حادثه دیده، زیر پوشش آن بوده است، از پرداخت هزینه به رغم گذشت چندین سال خودداری می‌کند.

پدر درسا در شکایت از این شرکت بیمه به دادگاه‌ای در اصفهان موفق شده است حکم پرداخت پنج دیه‌ی کامل و سی و پنج درصد یک دیه‌ی کامل را از بیمه بگیرد اما بیمه با پرداخت پول موافقت نمی‌کند. عطف به همین قانون است که شرکت بیمه از پرداخت هزینه به درسا خودداری کرده است اما پدر درسا به رسانه‌ها اعلام کرده است که این قانون در بیست شهریور سال ٨٧ تغییر کرده و از آن جا که سانحه‌ی تصادف برای خودروی او در حدود سه ماه بعد رخ داده است، پس این واکنش بیمه بی‌معناست.

مساله‌ای که معتقدند اگر به تاخیر بیفتند، با بالاتر رفتن سن درسا شانس بهبود درسا پایین خواهد آمد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'