سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

واردات 27 هزار خودرو گران قمیت توسط کمیته امداد و با پول مستضعفین

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران خبر داده که بیش از ۱۰۰ نفر در کمیته امداد با پول‌های کثیف، ۲۷ هزار خودروی لوکس مانند پورشه و لنکروز وارد کشور کرده‌اند.

images (37)کیهان نوین: رحمانی فضلی که امروز یکشنبه ششم اردیبهشت برای توضیح در خصوص پول‌های کثیف در مجلس سخن می‌گفت این فساد در کمیته امداد را یکی از موارد «پول‌های کثیف» نام برد که در آن از «حقوق مستضعفین» سوءاستفاده شده است.

کمیته امداد از نخستین نهادهای انقلابی تأسیس شده پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در جمهوری اسلامی است.

این نهاد حکومتی از جمله نهاد‌ها و سازمان‌هایی است که به صورت مستقیم زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و به همین دلیل تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از کمیته امداد هیچ‌گاه عملی نشده است.

چند سال قبل که دولت محمد خاتمی تصمیم گرفت تا وزارت رفاه را تأسیس کند، برخی از کار‌شناسان خواهان ادغام کمیته امداد در وزارت‌خانه تازه‌ تأسیس شدند اما مدیران این نهاد با بیان اینکه کمیته تحت سرپرستی خامنه ای است، با چنین طرحی مخالفت کردند و توانستند کمیته را همچنان مستقل از وزارت‌خانه و نظارت مقام‌های دولتی و نمایندگان نگه دارند.

منبع درآمد کمیته امداد، علاوه بر اعتبار دولتی که هر سال در بودجه سالانه مشخص می‌شود، کمک‌های مردم از طریق صندوق‌های جمع‌آوری «صدقات» در خیابان‌ها و مراکز مختلف است. منبع درآمد دیگر کمتیه امداد، فعالیت‌های اقتصادی این نهاد است.

بر اساس اعلام مقام‌های مسئول در کمیته امداد، این نهاد در مجموع هفت میلیون صندوق برای جمع‌ آوری کمک‌های مالی در سراسر کشور دارد و می‌خواهد این تعداد را به ۱۰ میلیون صندوق افزایش دهد.

درآمد کمیته امداد از این صندوق‌ها سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'