سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آغاز رزمایش ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های خلیج فارس و اقیانوس هند

رزمایش ارتش جمهوری اسلامی در محدوده‌ای به وسعت “حدود ٢ميليون و ٢٠٠هزار کيلومتر مربع” از پنج‌شنبه ٤ دیماه به مدت ٧ روز آغاز شد.

downloadکیهان نوین: این رزمایش قرار است در جنوب استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، شرق تنگه هرمز تا سواحل مکران تا مدار 10 درجه شمالی در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شود.

اهداف ابتدایی این رزمایش چابک‌سازی، افزایش سرعت عمل نیروها، امدادرسانی، ایجاد استحکامات مهندسی و نیز استقرار پاسگاه‌های فرماندهی در نقاط مختلف استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعلام شده است.

همچنین استفاده از رسانه‌های هوشمند و فناوری‌های نو ارتباطی و جنگ الکترونیک از جمله برنامه‌های مرحله اول این رزمایش عنوان شده.

به گفته فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، «آزاد کردن یک مأمور دولتی از دست تروریست‌ها» یکی از عملیات این رزمایش خواهد بود.

این رزمایش از چهارم تا دهم دی ماه در محدوده‌ای به وسعت “حدود ٢ميليون و ٢٠٠هزار کيلومتر مربع” برگزار خواهد شد.

سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اوائل آذرماه گذشته از نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی خواسته بود که بدون در نظر گرفتن «محاسبات سیاسی» آمادگی خود را به طور مداوم افزایش دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'