سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انتشار فایل صوتی سخنرانی جنجالی علی مطهری در مورد رهبری

علی مطهری: نظر رهبری در مورد حصر، خلاف عدالت است و من این نظر را قبول ندارم.

مطهریکیهان نوین: سخنان علی مطهری پیرامون برخی اقدامات و نظرات علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و عدم نظارت مجلس خبرگان رهبری بر اقدامات رهبر و دستگاههای زیر نظرش، در دانشگاه فردوسی مشهد جنجالهای فراوانی را در پی داشت. تا جایی که در بسیاری از وبسایتهای ذوب در ولایت این سخنان تحریف و تغییر داده شد.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در واکنش به سخنان انتقادی وی، ضمن تایید غیرمستقیم این گفته اعلام کرد که اعضای مجلس خبرگان نمی‌توانند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کنند.

علم الهدی همچنین درباره مخالفت او با برخی از نظرات رهبر جمهوری اسلامی نیز تصریح کرد: «آیا امام زمان جامعه اسلامی را تحویل آقایی می‌دهند که بعد یک ابوالیلغوزی از گوشه‌ای بیاید و بگوید او اشتباه می‌کند؟»

مطهری در این سخنرانی گفت: “نظر رهبری در مورد حصر خلاف عدالت است!”

پس از آن برخی از وبسایت های وابسته به رهبری تیتر زدند که “علی مطهری سخنان خود را تصحیح کرد!”

از جمله، پرسا نیوز نوشت: “علی مطهری نماینده مردم تهران، شهرری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در پیامی بخشی از صحبت‌های خودکه مورد تحریف قرار گرفته بود را اصلاح نمود.

فایل صوتی 16:04 دقیقه ای سخنان علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد در زیر آمده است:

 

[embedplusvideo height=”250″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1vXBC45″ standard=”http://www.youtube.com/v/dkMeS-qCN-0?fs=1″ vars=”ytid=dkMeS-qCN-0&width=450&height=250&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep3507″ /]
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'