سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زن افغانی که خود را سپر کودکش کرد

زن افغانی که خود را سپر کودکش کرد

تحقیقات پولیس ترکیه نشان می دهد که قاچاقبران انسان به طرف زنی که خود را سپر کودکش کرده شلیک کرده و او را از پا درآوردند.
t.p.af01کیهانوین: این زن افغان به همراه هشت شهروند دیگر افغانستان که اعضای دو خانواده بودند در یک منطقه جنگلزار در مرز ترکیه و بلغارستان با قاچاقبران انسان وارد مشاجره لفظی شده بودند که منجر به مرگ تمامی ۹ تن آنها شد.
تحقیقی که به تازگی از سوی پولیس ترکیه انتشار یافته نشان می دهد که یکی از زنان این دو خانواده در هنگام تیراندازی قاقاچبران انسان خود را بالای کودکش انداخته بود تا از مرگ او جلوگیری کند.
قاچاقبران مهاجم تمامی این ۹ شهروند افغانستان را با سلاح شکاری و با شلیک گلوله به ناحیه سر، آنها را از پا درآوردند.
در این رویداد ۵ کودک، دو زن و دو مرد کشته شدند.
ذاکره فروتن، از مسوولان انجمن پناهندگان افغان در ترکیه می گوید که این رویداد در اوایل ماه جون سالی جاری در استان مرزی ادیرنه ترکیه اتفاق افتاده، زمانیکه به گفته خانم فروتن اعضای دو خانواده قصد ورود غیرقانونی به اروپا از مسیر بلغارستان را داشتند.
کودکان که در این حادثه کشته شدند از ۲ تا ۱۳ سال عمر داشتند و اجساد تمامی قربانیان یک ماه بعد در یک منطقه جنگلزار نزدیک مرز بلغارستان در حالی پیدا شد که قابل شناسایی نبود.̎
در تحقیقات ابتدایی پولیس اعلام شد که ممکن است این پناهجویان براثر سرما جان شان را از دست داده باشند اما پس از اینکه یک قطعه عکس یک قاچاقبر از میان وسایل قربانیان پیدا شد، پولیس به سرنخ های بیشتری دست پیدا کرد.
این عکس را یکی از اعضای دو خانواده در استان قهرمان ماراش ترکیه، برای احتیاط بیشتر به شکل یادگاری از قاچاقبرشان گرفته بوده و بعدا آنرا چاپ کرده و در میان وسایل شان نگهداری می کرده است.
این عکس منجر به دستگیری چهار تن شد که پس از تحقیقات، سه تن آنها آزاد شدند و یک تن آنها هنوز هم در بازداشت پولیس به سر می برد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'