سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تاکید علم‌الهدی بر عدم نظارت مجلس خبرگان بر رهبری و دستگاه‌های زیر نظرش

علم‌الهدی گفت که خبرگان بر رهبری و دستگاه‌های زیر نظر او هیچگونه نظارتی ندارند و خبرگان نمی‌توانند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کنند.

almکیهان نوین: پس از سخنان انتقادی علی مطهری، نماینده تهران، پیرامون برخی اقدامات و نظرات علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و همچنین عدم نظارت مجلس خبرگان رهبری بر اقدامات رهبر و دستگاههای زیر نظرش؛ احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در واکنش به سخنان انتقادی وی، ضمن تایید غیرمستقیم این گفته اعلام کرد که اعضای مجلس خبرگان نمی‌توانند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کنند.

علم الهدی همچنین در پاسخ به سخنان آقای مطهری درباره مخالفت او با برخی از نظرات رهبر جمهوری اسلامی نیز تصریح کرد: «آیا امام زمان جامعه اسلامی را تحویل آقایی می‌دهند که بعد یک ابوالیلغوزی از گوشه‌ای بیاید و بگوید او اشتباه می‌کند؟»

بنا به گزارش رادیو فردا از خبرگزاری ایرنا، احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، شامگاه چهارشنبه، پنجم آذر، در پاسخ به پرسش‌های حاضران درباره سخنان یکی از نمایندگان تهران در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: «رهبری ولی است و خبرگان مُوَلّی علیه هستند و وقتی او ولی من است، چه طور بر عملکردش نظارت کنم؟»

احمد علم‌الهدی که عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می باشد، اضافه کرد: «نظارت خبرگان بر بقای شرایط رهبری است، نه نظارت بر عملکرد رهبر و خبرگان بر دفتر رهبری و دستگاه‌های زیر نظر ایشان نظارتی ندارند.»

در روزهای گذشته یک نوار صوتی از سخنرانی جنجالی علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شده که بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها داشته است.

آقای مطهری در این سخنرانی گفته است: «ما افراد فوق انتقاد در کشور نداریم. وظیفه خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری است. اینها وارد هر موضوعی می‌شوند غیر از کار خودشان. تاکنون شده است که درباره زیرمجموعه‌های رهبری نظارت کنند؟ ستاد اجرایی فرمان امام تبدیل به یک کارتل اقتصادی شده و برج‌سازی می‌کند… آیا اینها نظارت کرده‌اند؟!»

علم الهدی در واکنش به سخنان علی مطهری همچنین گفت که رهبر سابق جمهوری اسلامی ایران، روح الله خمینی، ولایت فقیه را همان ولایت پیامبر اسلام می‌دانسته است.

احمد علم‌الهدی اضافه کرد: «از این رو مقابله با ولی فقیه و رویارویی با او، مبارزه و رویارویی با شخص پیغمبر است، حتی اگر برخوردکننده مسلمان و شیعه و معتقد به وحی و امامت و نبوت باشد.»

علی مطهری در دانشگاه مشهد همچنین گفته بود که هیچ اشکالی ندارد که کسی برخی نظرات رهبر جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد.

وی گفته بود که «عده‌ای از اطرافیان می‌خواهند القا کنند که یک بتی بسازیم و همه دور او بچرخیم، در حالی که این طور نیست.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'