سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انتشار تصویر دادنامه سهیل عربی

وب‌سایت‌های وابسته به مراجع امنیتی ایران ضمن تایید اتهام “سب النبیِ”  سهیل عربی، دلیل محکومیت وی را «تجاوز به عنف» اعلام کردند تا محکومیت وی را توجیه کنند.

soheil-arabiکیهان نوین: انعکاس اخبار مربوط به سهیل عربی،عکاس و فعال شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک که به اتهام  “سب‌النبی” محکوم به اعدام شده است از طریق رسانه‌های آزاد سبب شد تا وب‌سایت‌های وابسته به به مراجع امنیتی در ایران ضمن تایید این اتهام علت محکومیت وی را «تجاوز به عنف» اعلام کنند تا بدین شیوه محکومیت وی را توجیه کنند.

به نقل از سحام، یکی از این وب‌سایت‌ها، سایت امنیتی “دانا” است. این وب‌سایت درگزارشی ویژه، ضمن رد اتهام توهین به پیامبر، حکم اعدام سهیل عربی را اتهام «تجاوز به عنف» اعلام کرده است. اتهامی که پیش‌تر درباره «محسن امیراصلانی» توسط رسانه‌های وابسته به مراجع امنیتی و قضایی درایران اتفاق افتاد و با اطلاع رسانی به موقع، این پروژه امنیتی ناکام ماند.

به نظر می‌رسد رسانه‌های حکومتی برای اعدام زندانیان عقیدتی، احتیاج به دست‌آویزهای دیگری دارند تا در مجامع جهانی وانمود کنند اعدام زندانیان عقیدتی نه به خاطرعقیده‌شان، بلکه برای اتهامات کیفری آن‌ها صورت می‌گیرد.

مطابق نص صریح حکم دادگاه، اعدام سهیل عربی نه به خاطر تجاوز به عنف، بلکه به خاطر اتهام دیگری که «سب النبی» خوانده شده، می‌باشد.

متن صریح قانون مجازات اسلامی صراحت دارد که اگر سب کننده به پیامبر اسلام از عمل خود در دادگاه اظهار پشیمانی کند، حکم اعدام برای وی قابل اجرا نمی‌باشد و این حکم به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل می‌شود. مطابق نص صریح این دادنامه، سهیل عربی اقرار کرده که از عمل خود پشیمان است و برابر قانون مجازات اسلامی، اجرای حکم اعدام برای وی، توجیه قانونی و شرعی ندارد و مجازات اعدام وی مطابق قانون مجازات اسلامی و احکام شرعی باید به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل شود.

 

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'