سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سیر صعودی افزایش آمار ایدز در بین زنان کشور

سیر صعودی افزایش آمار ایدز در بین زنان کشور

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ابتلا به ایدز در بین زنان کشور نسبت به گذشته سرعت بیشتری یافته است، اظهار داشت زنان، در سال گذشته یک سوم موارد ثبت شده به اچ آی وی/ ایدز در کشور را تشکیل دادند.

indexکیهان نوین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ موارد ابتلا به اچ آی وی / ایدز در کشور تا اول مرداد ماه امسال، 28 هزار و 357 مورد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام شد.

عباس صداقت رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقریبا 38.9 درصد از زنان مبتلا به اچ آی وی / ایدز در کشور از طریق رابطه جنسی غیرایمن، مبتلا شدند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مساله زمانی اهمیت ویژه پیدا می کند که زنان مبتلا به اچ آی وی / ایدز در صورت باردار شدن، نوزادان خود را نیز مبتلا می کنند.

صداقت در ادامه توضیح داد: به دنیا آمدن نوزادان مبتلا به اچ آی وی / ایدز بار سنگینی را به اقتصاد سلامت کشور تحمیل می کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'