سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تجمع اعتراضی ۲۰۰ کارگر شرکت واحد در تهران

شمار زیادی از کارگران شرکت واحد تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

sherkat-e-vahedکیهان نوین: جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که تعداد آن‌ها ۲۰۰ نفر برآورد می‌شد، صبح روز دوشنبه سوم آذرماه، در اعتراض به دریافت نکردن تسهیلات مالی وعده داده‌شده، در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تهران تجمع کردند. این تسهیلات مالی قرار بود به‌شکل بلاعوض بابت کمک‌هزینه خرید مسکن به کارگران پرداخت شود.

بنا بر گزارش ایلنا، به‌گفته کارگران معترض، در سال ۱۳۸۵ هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی به‌همراه کمیته مسکن شهرداری تهران تصویب کردند که از محل درآمد فروش زمین‌های مازاد شرکت واحد به کارکنان فاقد مسکن این مجموعه برای خرید مسکن به‌شکل بلاعوض کمک‌های مالی شود.

در سال‌های ۸۶ و ۸۷ مبلغ ۷۵ میلیارد تومان از محل فروش زمین‌های مازاد شرکت واحد برای پرداخت کمک‌های مالی بلاعوض خرید مسکن کارکنان شرکت واحد تأمین اعتبار شد و قرار شد تا به هر کارگر یا کارمند فاقد مسکن به ازای هرسال سابقه کار در شرکت واحد تا مبلغ پنج میلیون تومان به‌شکل بلاعوض کمک مالی شود.

اکنون این کارگران معترض میگویند که تسهیلات مورد نظر هرگز به‌صورت عادلانه میان کارکنان بدون مسکن تقسیم نشده است چرا که‌‌ نزدیک به ۳۰۰ نفر از دریافت‌کنندگان نقدی این تسهیلات کسانی بودند که سابقه کاری چندانی در شرکت واحد نداشتند و به همین دلیل می‌بایست کمک‌های بلاعوض کمتری به آن‌ها اعطا می‌شد.

کارگران معترض می‌گویند تاکنون هیچ واحد مسکونی به کارگران عضو تحویل داده نشده‌ و در عمل هیچ نفعی از این تسهیلات به کارکنان شرکت واحد نرسیده است.

پس از آن و با تغییر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در سال ۸۸، کمک‌هزینه بلاعوض مسکن، به‌دلیل آن‌چه مدیرعامل جدید آن را تمام شدن اعتبار مالی دانسته بود، قطع شد.

کارگران معترض شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در  یک سال گذشته چندین بار با محمدباقر قالیباف، شهردار و اعضای شورای شهر تهران در این‌باره تماس گرفته‌اند اما تاکنون پاسخی به آن‌ها داده نشده است.

اعتراضات این کارگران به دلیل عدم پاسخگویی مسولین مربوطه به پرسش ها و درخواستهای آنان است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'