سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

افزوده شدن سالانه ۹٠ هزار نفر بر شمار بیماران سرطانی در ایران

با استناد به منابع پزشکی ایران با سونامی سرطان حقیقتا روبرو است و سالانه بیش از ۹٠ هزار نفر بر شمار مبتلایان به سرطان در کشور افزوده می شود که ۳٠ درصدشان نهایتا جان خود را در نتیجۀ بیماری از دست می دهند.

imagesکیهان نوین: رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی ایران در همایشی در تهران گفته است که سالانه ۸۵ هزار نفر بر شمار مبتلایان به سرطان در کشور افزوده می شود که ۵٠ درصدشان، به گفتۀ او، از طریق اقدامات پزشکی به موقع درمان می شوند. رسول دیناروند در ادامه افزوده است که وزارت بهداشت از طریق تشخیص و مداوای به موقع موفق می شود ۸۵ درصد کودکان مبتلا به سرطان را نیز درمان کند.

معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی همچنین گفته است که سالانه بیش از صدهزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور نیازمند شیمی درمانی هستند که ۹٠ درصد هزینۀ این درمان که به ۹٠٠ میلیارد تومان بالغ می شود توسط دولت تأمین می گردد. در این حال، رییس سازمان غذا و داروی کشور گفته است که داروهای ضد سرطان عمدتاً وارداتی هستند و پدیده ای به نام سونامی سرطان در ایران صحت ندارد.

معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی سپس مدعی شده که بروز سرطان در کشورهای پیشرفته تقریباً پنج برابر بیشتر از ایران است و علت این امر افزایش عمر است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

برغم اظهارات معاون وزیر بهداشت، با استناد به منابع پزشکی ایران با سونامی سرطان حقیقتا روبرو است و سالانه بیش از ۹٠ هزار نفر بر شمار مبتلایان به سرطان در کشور افزوده می شود که ۳٠ درصدشان نهایتا جان خود را در نتیجۀ بیماری از دست می دهند.

رییس سازمان غذا و داروی ایران اشاره ای به دلایل شیوع بیماری سرطان در کشور نکرده است. او تنها گفته است که نظارت و ارزیابی وضعیت آلاینده ها و سموم فرآورده های کشاورزی و غذایی از اولویت های مهم وزارت بهداشت در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان به شمار می رود.

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی شمار مبتلایان به سرطان در این کشور را در حال حاضر ۳٠٠ هزار نفر اعلام کرده و افزوده است که سرطان های پستان، رودۀ بزرگ، معده و پروستات از جمله شایع ترین سرطان ها در کشور هستند. او آلودگی هوا و مواد غذایی ناسالم را مهمترین بستر ابتلا به سرطان و شیوع آن دانسته است. دکتر بهزاد رحمانی، رییس هیئت مدیرۀ انجمن علمی جراحان عمومی ایران، انکار “سونامی سرطان” از سوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی را ملاحظات صرفا سیاسی توصیف کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'