سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درخواست مجدد آزادی جیسون رضاییان در صدمین روز بازداشت

درخواست مجدد آزادی جیسون رضاییان در صدمین روز بازداشت

صد روز پس از بازداشت جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار ایرانی آمریکایی، وزارت خارجه ایالات متحده، مجددا از مقام‌های ایرانی خواست تا او را آزاد کنند؛ در عین حال خانواده آقای رضاییان نیز در نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادیش شدند.

جیسونکیهان نوین: جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هشتم آبان ماه گفت “۱۰۰ روز از زمانی که جیسون رضاییان، شهروند آمریکایی و خبرنگار [روزنامه] واشینگتن‌پست، در ایران در بازداشت به سر می‌برد، می‌گذرد. هر یک روز از این صد روز هم بیش از حد طولانی‌ست. ما درخواست خانواده و دوستانش را بازتاب داده و خواست خود را مجددا برای آزادی فوری او تکرار می‌کنیم؛ تا نزد عزیزانش باز گردد.”

وزارت خارجه آمریکا در عین حال از تهران خواسته است تا دو شهروند ایرانی آمریکایی دیگر، سعید عابدینی، شبان کلیسای تبشیری، و امیر حکمتی، تفنگدار پیشین دریایی آمریکا، را آزاد کند.

خانم ساکی درخواست مجدد واشینگتن را برای همکاری جهت یافتن رابرت لوینسون، مامور پیشین اف‌بی‌آی که در جزیره کیش ناپدید شده، نیز تکرار کرده است.

از سوی دیگر خانواده آقای رضاییان نیز در نامه‌ای سرگشاده، خواستار آزادی او شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید در این نامه مادر و برادر جیسون رضاییان نوشته‌اند دولت ایران نتوانسته‌ است شاهدی مبنی بر خطاکاری این روزنامه‌نگار ارائه کند.

مری و علی رضاییان در نامه خود نوشته‌اند بازداشت او “بی‌جا” است و “زمان آن رسیده که ایران بی‌گناهی جیسون را پذیرفته و او را آزاد کند.”

آقای رضاییان ۳۸ ساله، از تابعیت ایرانی آمریکایی برخوردار است. او از سال ۲۰۱۲، در تهران برای واشینگتن‌پست کار می‌کرد.

او همراه یگانه صالحی، همسر روزنامه‌نگارش و دو عکاس‌خبرنگار ایرانی آمریکایی، در تابستان گذشته بازداشت شد. روزنامه‌نگاران دیگر آزاد شده‌اند.

محمد کوشش، مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد، ماه گذشته، در زمان آزادی خانم صالحی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه ابراز امیدواری کرده بود که جیسون رضاییان نیز به زودی آزاد شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'