سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“جمهوری اسلامی حامی تروریسم تلاش می‌کند به بمب اتم دست یابد”

“جمهوری اسلامی حامی تروریسم تلاش می‌کند به بمب اتم دست یابد”

سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت آمریکا جمهوری اسلامی را کشور حامی تروریسم توصیف کرد که تلاش می‌کند به بمب اتمی دست یابد و اظهار داشت که در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی، توافق مقدماتی به دست آمده اما شانس دست یابی به توافق نهایی۵۰ درصد یا کمتر است.

indexکیهان نوین: سوزان رایس در حاشیه نشستی در واشنگتن تصریح کرد: «امکان دست یابی به توافق در مذاکرات هسته ای میان گروه ۵+۱ و ایران،۵۰ درصد یا کمتر است.»

او تاکید کرد: «آمریکا دارای روابط بسیار سخت و مملو از مشکلات با ایران است.»

رایس در تعریف حکومت جمهوری اسلامی گفت: «ایران یک کشور حامی تروریسم است که برای نابودی ثبات در کشورهای همسایه و منطقه اش تلاش می کند و تمایل دارد بمب اتمی داشته باشد.»

خانم رایس ادامه داد که آمریکا که با جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته‌ای‌اش به توافق مقدماتی دست یافته است که می تواند پایه قوی برای دست یابی به توافق همه جانبه (نهایی) باشد و ایران را به طور کامل از دست یابی به بمب اتمی منع کند.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: «مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۵+۱ در روز ۲۴ ماه آینده به مرحله مهمی می‌رسد. در این تاریخ مهلت مذاکرات به پایان می رسد. اگر بتوانیم تا این تاریخ با ایران به توافق برسیم به میزان زیادی موفق شده‌ایم آمریکایی‌ها و منطقه را امن‌تر کنیم.»

گروه ۱+۵ را آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان تشکیل می‌دهند.

غرب جمهوری اسلامی را متهم به تلاش برای دستیابی به بمب‌اتم می‌کند از این رو تحریم‌های یک جانبه‌ ای علیه این کشور وضع کرده. جمهوری اسلامی در مقابل بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود اصرار دارد.

هدف از مذاکرات، اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و در مقابل پایان دادن به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'