سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

افشاگری یک فرمانده یگان مردمی سوریه در رابطه با روابط ترکیه و داعش

یک فرمانده یگان مردمی در سوریه اعلام کرد، همزمان با عبور عناصر مسلح ارتش آزاد از مرزهای مشترک ترکیه و سوریه، تروریست‌های داعش حملات خود علیه پایانه مرزی کوبانی را متوقف کردند.

موافقت مشکوک ترکیه با ورود "ارتش آزاد" به عین‌العربکیهان نوین: یک فرمانده یگان‌های حمایت مردمی در شهر کوبانی (عین العرب) سوریه گفت، ترکیه با مخالفان موسوم به ارتش آزاد سوریه و گروه تروریستی داعش همدست است.

روزنامه مستقل الوطن سوریه در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از این فرمانده نوشت: همزمان با عبور عناصر مسلح وابسته به گروه مخالف نظام سوریه، موسوم به ارتش آزاد از مرزهای مشترک ترکیه و سوریه، تروریست‌های داعش حملات خود علیه پایانه مرزی کوبانی را متوقف کردند.

فرمانده کرد که الوطن به نامش اشاره نکرده است، افزود، این در حالی است که گروه تروریستی داعش روزهای قبل این پایانه را با خمپاره و راکت مورد حمله قرار می‌داد.

روزنامه الوطن همچنین درباره ورود نیروهای پیشمرگ عراق به شهر کوبانی نوشت: دولت ترکیه در قبال گذر این گروه از مرز ترکیه، ورود 150 عضو مسلح ارتش آزاد به شهر کوبانی را تحمیل کرد.

ترکیه گروه موسوم به ارتش آزاد را با هدف سرنگونی دولت سوریه پایه‌گذاری کرده و برای آن مقری در استانبول تدارک دیده است.

آنکارا چندی پیش به اعضای این گروه تابعیت ترکیه را اعطا کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'