سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ادعای مضحک لاریجانی پیرامون اعدام‌ها در ایران

ادعای مضحک لاریجانی پیرامون اعدام‌ها در ایران

جواد لاریجانی در ادعایی عجیب و مضحک گفت که  کشورهای غربی باید از اعدام‌ها در ایران ممنون باشند.

download

کیهان نوین: لاریجانی که به ژنو سفر کرده است در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان، واکنش کشورهای غربی به اعدام ریحانه جباری را «غیرمنصفانه» توصیف کرد و گفت: این پرونده همه روال قانونی خود را طی کرده بود و همه قضاتی که طی هفت سال گذشته با این پرونده سر و کار داشته‌اند تایید کرده‌اند که او مرتکب قتل عمد با قصد قبلی شده و ادعای او مبنی بر دفاع از خود کذب محض بوده است.

لاریجانی مدعی شد: کمپینی که از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران غربی به‌راه افتاد کاملا این فضا را مسموم کرد و تلاش‌ها برای گرفتن رضایت از اولیای‌دم را ناکام گذاشت.

جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران درباره آمار بالای اعدام‌‌ها در ایران مدعی شد که بیشتر این اعدام‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر است و جوامع غربی از این مبارزه ایران با مواد مخدر منتفع شده‌اند و «حتا این کشورها باید از ایران به خاطر این مبارزه بی‌وقفه و یک جانبه با جرایم مرتبط با مواد مخدر ممنون باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران درباره افزایش شمار اعدام‌ها در ایران گفت: «بله ما در ایران اعدام داریم اما عمده این اعدام‌ها بلکه بیش از ٩٠ درصد این‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر است که در واقع همه دنیا حتا ایالات متحده و جوامع غربی از این مبارزه ایران با مواد مخدر منتفع شده‌اند و حتا این کشورها باید از ایران به خاطر این مبارزه بی‌وقفه و یک جانبه با جرایم مرتبط با مواد مخدر ممنون باشند.»

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین مدعی شد که اخیرا هیچ‌کس در ایران به خاطر زنا یا نوشیدن الکل اعدام نشده است.

دو روز پیش احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، از افزایش اعدام ها در این کشور اظهار نگرانی کرد و گزارش داد که در ایران در پانزده ماه گذشته ٨۵٢ مورد اعدام انجام شده است. بر اساس این آمار، ایران به نسبت جمعیتش، بیشترین شمار اعدام در جهان را داراست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'