سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مقام اسراییلی حمله به داعش را اشتباهی غیرمنطقی دانست

یک افسر عالی‌رتبه اسراییلی عنوان کرد: حملات هوایی علیه داعش یک اشتباه غیر منطقی است زیرا این تشکیلات برای براندازی نظام بشار اسد و ترساندن ایران و حزب الله تلاش می‌کند.

1کیهان نوین: روزنامه الاخبار لبنان به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، یک افسر عالی رتبه اسراییل تاکید کرده که حملات هوایی علیه داعش یک اشتباه غیر منطقی است زیرا این تشکیلات برای براندازی نظام بشار اسد و ترساندن ایران و حزب الله تلاش می‌کند و به همین دلیل غرب با حمایت از حزب الله، اسد و ایران مرتکب اشتباه می‌شود.

وی افزود که در مقایسه با رویارویی با مبارزان حزب الله و حملات محور شیعه علیه ما در سال های اخیر، مواجه غرب با تروریسم داعش به مراتب آسان‌تر است و برای من حزب الله بسیار نگران کننده‌تر از این تشکیلات است.

اظهارات این افسر اسراییلی در حالی است که پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل گفته بود که مبارزه با داعش بدون مبارزه علیه ایران و حزب الله ممکن است به پیروزی غرب در این نبرد منتهی شود اما غرب در جنگ علیه تروریسم شکست خواهد خورد.

این افسر اسراییلی درباره جبهه شمالی و جنگ آینده با حزب الله نیز تصریح کرد: ارتش به طور پیوسته برای آمادگی جهت رویارویی در جنوب لبنان تلاش می‌کند اما این حماقت است که تصور کنیم دستگاه اطلاعات و بانک اهداف و حملات نیروی هوایی باعث می شود دشمن (حزب الله) عقب نشینی کرده و یا تسلیم شود.

وی با اعلام اینکه ارتش مجبور خواهد شد از تمام قدرت خود در جنگ سوم لبنان استفاده کند، در عین حال تاکید کرد: در جریان جنگ غزه فرودگاه بن گورین به مدت دو روز به دلیل شلیک موشک‌های فلسطینی تعطیل شد اما در جنگ با حزب الله این فرودگاه و بندر حیفا از روز نخست آغاز جنگ تعطیل خواهند شد.

وی در خصوص اینکه استراتژی کارآمد برای تحقق اهداف در رویارویی با حزب الله چیست؟ گفت که در جنگ آینده حمله به اهداف غیر نظامی در جنوب لبنان مناسب نیست زیرا ناکارآمدی این استراتژی قبلا اثبات شده است بنابراین بایستی با قدرت تمام به اهداف و فعالان عالی رتبه حزب الله حمله کنیم.

وی تاکید کرد که اسراییل از قدرت بازدارندگی در رویارویی با حزب الله برخوردار است اما این بازدارندگی کافی نیست.

این افسر در عین حال گفت که آغاز درگیری‌های گسترده به نفع هیچ کدام از طرفین (اسراییل و حزب الله) نیست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'