سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

کاهش چشمگیر زنان شاغل تحت پوشش بیمه

رییس اتحادیه زنان کاگر اعلام کرد، بیش از یک میلیون نفر از زنان شاغل بیمه نیستند!

1کیهان نوین: رییس اتحادیه زنان کارگر از کاهش ۶۰۰ هزار نفری زنان شاغل تحت پوشش تامین اجتماعی در سال‌های اخیر خبر داد.

سهیلا جلودارزاده با اشاره به اینکه دو و نیم میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر از این زنان بیمه نیستند.

وی همچنین در مورد عملکرد فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بهبود وضعیت زنان کارگر گفت: این فراکسیون در مدت فعالیت خود به جز طرح افزایش مرخصی زایمان که با منفعت‌ها و ضررهایی همراه بوده، اقدام دیگری برای زنان کارگر انجام نداده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح افزایش مرخصی زایمان زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز باید از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده می‌کردند که تاکنون این اقدام اجرایی نشده است.

به گفته وی هر چند این قانون سبب می‌شود که کارفرمایان تمایلی به استخدام زنان جوان نداشته باشند، اما برای زنانی که زایمان کرده‌اند این مقدار مرخصی لازم است.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به اهمیت ایجاد قوانینی برای زنان کارگر اظهار کرد: در این چند سال اخیر حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار نفر از نیروی کار زنان حذف شده‌اند. در واقع در گذشته ما حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زن شاغل تحت پوشش تامین اجتماعی داشتیم که اکنون این تعداد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است که افت قابل توجهی در نیروی کار زنان را نشان می‌دهد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'