سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

روز کوروش بزرگ؛ از آرامگاه فاصله گیری کنید!

امروز “روز کوروش بزرگ” ۷ آبان (۲۹ اکتبر) است که تاریخ نویسان آن را روز ورود کوروش به بابل و صدور منشور کوروش می‌دانند. این روز به پیشنهاد سازمان بین المللی نجات پاسارگاد٬ انتخاب و نام‌گذاری شده است. این روز تاکنون بطور رسمی در تقویم ایران ثبت نشده است.

imagesکیهان نوین: در اعلامی که به برخی از تورلیدرها و آژانس‌ها شده است، گفته‌اند مقبره‌ی کوروش از امروز (چهارشنبه)‌ تا نهم آبان با هدف مرمت این بنای جهانی تعطیل است.

محمد کاظم بهادری – مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در اینباره اظهار داشت از سه روز گذشته عملیاتی برای ایجاد کانال‌های تاسیساتی، نورپردازی و ایجاد رمپ برای معلولان در کنار پلکان‌های مقبره آغاز شده است که تا حدود دو ماه آینده به طول می‌کشد.

وی درباره اعلام تعطیلی که به لیدرهای برخی از گروه‌های گردشگری شده است، نیز گفت: با توجه به اینکه تور لیدرها و آژانس‌ها برای بازدید از این محوطه بلیت خریداری می‌کنند، براساس پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آنها اعلام شد که عملیات مرمتی و حفاظتی در محوطه پاسارگاد و در مقبره کوروش در حال انجام است و اگر تمایل به دیدن این محوطه را در کنار دیگر بخش‌های پاسارگاد دارند، می‌توانند قدری دورتر از معمول این مقبره را بازدید کنند. قصد ما فقط جلوگیری از هرنوع اعتراض بوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'