سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

برخورد‌ها و بازداشتهای گسترده نیروهای امنیتی در تهران و اصفهان

طی روز جاری ده‌ها تن از کسانی که در اعتراض به اسید پاشی‌های اخیر قصد تجمع داشتند بازداشت و عده زیادی توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

imagesکیهان نوین: در تهران کسانی که قصد داشتند در مقابل وزارت کشور در اعتراض به اسید پاشی‌های اخیر به زنان کم حجاب تجمع کنند با برخورد خشونت آمیز نیروی انتظامی و پلیس ضد شورش روبرو شدند.

در این بین در یک برخورد افرادی همچون نسرین ستوده، گیتی پورفاضل، عباس جمالی، پیمان عارف و فرید روحانی برای مدت دوساعت بازداشت شدند.

نسرین ستوده پس از ۷ ساعت بازداشت در ‌‌‌‌نهایت آزاد شد.

همچنین ماموران نیروی انتظامی اقدام به بازداشت حدود ۱۶۰ زن و ۷ مرد کرده و ایشان را به مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی (معروف به وزرا) انتقال دادند.

یکی از بازداشت شدگان گفت: «تعداد بازداشتی زن‌ها که به اداره وزرا منتقل شدند مجموعا حدود ۱۶۰ نفر بود. مسئولان وزرا در دو سری اکثر بازداشت شدگان را آزاد کردند. سری اول ۸۹ نفر آزاد کردند و سری دوم ۷۰ نفر آزاد کردند و تعداد ۵ الی هفت نفر همچنان در بازداشت هستند.»

وی در ادامه بیان داشت: «ملیحه گرشاسبی با وجود کهولت سن بدلیل اینکه سابقه شرکت در تجمعات را داشته همچنان در بازداشت بسر می‌برد. وی ۵۰ سال سن دارد. به همراه وی چهار تن از خانمهایی که سابقه شرکت در تجمعات را داشتند همچنان در بازداشت بسر می‌برند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'