سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتشار اخبارکذب در رابطه با بازداشت یکی از متهمان اسیدپاشی

انتشار اخبارکذب در رابطه با بازداشت یکی از متهمان اسیدپاشی

طبق اخباری که خبرگزاری فارس (نزدیک به سپاه پاسداران) منتشر کرده، مسئولان امنیتی یکی از بازداشت شدگان تجمعات اعتراضی را متهم به اسیدپاشی کرده‌اند.

13930803000717_PhotoL-209x300کیهان نوین: خبرگزاری فارس (نزدیک به سپاه پاسداران) طی دو گزارش جدا گانه از بازداشت مردی خبر داد که با پوشیدن لباس زنانه در تجمعات علیه اسیدپاشی شرکت کرده بود.

این خبرگزاری اعلام کرد: «از این فرد که (ب. م. ب) نام دارد، متولد ۱۳۵۲ و صاحب یک شرکت مستندسازی است، ادوات ارتباطی و جاسوسی کشف شده است.»

همچنین در این گزارش آمده که: «وجود لکه‌هایی بر روی دستان وی که احتمال می‌رود جای سوختگی باشد، شک و تردید ماموران امنیتی را نسبت به احتمال مشارکت وی در سناریوی اسیدپاشی را تقویت کرده است. البته این لکه‌های مشکوک در حال آزمایش است و فرضیه دست داشتن نامبرده در حادثه اسیدپاشی قطعی نیست.»

در حالی این خبرگزاری سعی کرده لکه‌های روی دست فرد بازداشت شده را به لکه سوختگی بر اثر اسید ربط دهد که یک پزشک متخصص پوست لکه‌های موجود در عکس که بر دستان فرد بازداشت شده قرار دارد را بیماری برص یا پیسی (Vitiligo) تشخیص داده.

لازم به اشاره است خبرگزاری فارس در همکاری با دستگاه امنیتی کشور و انتشار اخبار جهت دار دارای سابقه است بنابراین گزارشات خبری منتشره این نهاد عمدتا بعنوان بازتاب دهنده آرا و اخبار اینچنین نهادهایی مورد توجه قرار میگیرد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'