سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آزاد شدن نسرین ستوده پس از بازداشتی چند ساعته

آزاد شدن نسرین ستوده پس از بازداشتی چند ساعته

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که پس از شرکت در تجمعی اعتراضی به اسیدپاشی در برابر وزارت کشور بازداشت شده بود، دوباره آزاد شد.

nasrin_sotoudeh1کیهان نوین: بنابر گفته رضا خندان همسر نسرین ستوده ،که همسرش در راه بازگشت از تجمع اعتراضی به اسید پاشی بازداشت شده بود پس از چند ساعت دوباره آزاد شده است.

بر اساس گفته رضا خندان،گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری، پیمان عارف و فرید روحانی از چهره‌های فعال سیاسی از جمله افرادی بودند که به همراه نسرین ستوده بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدند.

خندان تاکید کرد که ماموران “بدون هرگونه حکم قضائی” نسرین ستوده را بازداشت کردند. خندان پس از آزادی ستوده گفت که ظاهراً “گروه‌های خودسر” در بازداشت همسرش نقش داشته‌اند و حکمی قضایی نیز ارائه نداده‌اند.

نسرین ستوده در روزهای گذشته در اعتراض به لغو پروانه وکالتش هر روز در جلوی درب ورودی کانون وکلای دادگستری ایران تحصن کرده بود. او پلاکاردی با شعار “حق کار، حق دگراندیشان” را در دست داشته و به محرومیت خود و دیگران از حق اشتغال به دلیل نگاه نقادانه و انتقادهای سیاسی‌شان اعتراض داشته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'