سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

عرضه میلیونی واکسن ابولا تا پایان سال ۲۰۱۵

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۵ چند میلیون واکسن ابولا تولید خواهد شد.

211کیهان نوین: چند صد هزار واکسن‌ در نیمه اول سال میلادی جاری تولید خواهد شد و در دسترس کارکنان حوزه بهداشت و سلامت در غرب آفریقا قرار خواهد گرفت.

مقامات سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده اند که واکسن‌ها برای پایان دادن به شیوع ابولا معجزه نخواهند کرد. هنوز برای مقابله با ابولا واکسن یا داروی موثری کشف نشده است. 

سازمان بهداشت جهانی در واکنش به بزرگ‌ترین بیماری همه‌گیر قرن بیست و یکم، اقداماتش را برای تولید واکسن ابولا سرعت بخشیده است.

در حالت عادی چند سال طول می‌کشد که یک واکسن تولید و آزمایش شود اما شرکت‌های داروسازی اکنون این زمان را کوتاه تر کرده اند. دو واکسنی که شرکت بریتانیایی داروسازی جی‌اس‌کی (گلاکسواسمیت‌کلاین) و نهاد بهداشت عمومی کانادا تاکنون برای ابولا تولید کرده‌اند در مرحله آزمایش ایمنی هستند. 

واکسن مذکور توسط شرکت جی‌اس‌کی در کشور‌های مالی، بریتانیا و آمریکا آزمایش می شود. تحقیق بر روی واکسن کانادایی هم در آمریکا ادامه دارد و انتظار می‌رود این واکسن نیز در اروپا و آفریقا به زودی آزمایش شود. 

انتظار می‌رود نتایج این آزمایش‌ها در ماه دسامبر ۲۰۱۴ مشخص شود. سپس واکسن‌های آزمایش شده به کشورهای مورد هجوم ابولا فرستاده خواهد شد. احتمال می رود که لیبریا اولین کشوری باشد که واکسن را دریافت کند. 

این کار به پژوهشگران فرصت می‌دهد که تاثیر این واکسن‌ها و دوز لازم برای ایمنی موثر هر واکسن را ارزیابی کنند. سازمان بهداشت جهانی می گوید اولین نتایج درباره واکسن ها احتمالا تا بهار سال ۲۰۱۵ مشخص خواهد شد. کارکنان حوزه بهداشت و سلامت که به خاطر رسیدگی به بیماران مبتلا به ابولا خودشان را در خطر قرار می‌دهند در اولویت دریافت واکسن‌های آزمایشی در غرب آفریقا هستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'