سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ریحانه جباری اعدام شد

سحرگاه امروز ریحانه جباری اعدام شد.

زندان رجایی شهرکیهان نوین: سحرگاه شنبه 3 آبان، ریحانه جباری، زنی که متهم به ارتکاب قتل مرتضی عبدالعلی سربندی در سن ۱۹ سالگی بود، امروز در 26 سالگی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

دادستانی تهران ساعاتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از اعدام ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون متولد سال ۱۳۶۶ در سحرگاه روز جاری در زندان رجایی شهر کرج خبر داد. بر اساس این اطلاعیه ریحانه جباری متهم به قتل مرتضی عبدالعلی سربندی در سال ۱۳۸۶ بود.

خانم جباری مدعی بود که در دفاع از خود و در حالیکه مقتول قصد تجاوز به او را داشته علی سربندی را به قتل رسانده است با این حال دادستانی تهران با صدور اطلاعیه و ارایه توضیحاتی در مورد محتوای پرونده این ادعا را رد نموده و بر روند قانونی طی شده در پرونده تاکید ورزیده است.

توقف اجرای حکم اعدام خانم جباری و اعمال شفافیت بیشتر در پرونده، مورد خواست بسیاری از سازمانهای بین المللی و ایرانی مدافع حقوق بشر بود که از سوی دستگاه قضایی نادیده گرفته شد.

سازمان عفو بین الملل نیز از ایران خواسته بود تا ریحانه جباری را اعدام نکند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'