سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اجرای حکم اعدام ریحانه در صدر اخبار جهان!

اجرای حکم اعدام ریحانه در صدر اخبار جهان!

مسئول حقوق بشر دولت آلمان به اعدام ریحانه جباری اعتراض کرد. تیم خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام: طبق آخرین گزارش رسیده بعد از انتشار خبر اعدام ریحانه جباری واکنش‌های تندی از طرف دولت‌ها، سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای علیه اعدام در برابر دولت جمهوری اسلامی ایران نشان داده شد…

10492194_314436415383271_1317047136599461923_n-750x489

وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه آلمان بیانیه‌ای از طرف کریستوفر اشتراوسه منتشر کرد که در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:

«اجرای حکم اعدام ریحانه جباری که امروز در ایران اتفاق افتاد، من را بسیار ناراحت کرد و من در یک غم عمیق فرورفتم. هم دردی عمیق خودم را به افراد خانواده و فامیل خانواده ریحانه جباری ابراز می‌کنم. به دلیل اینکه اعدام مجازاتی غیرقابل بازگرداندن است، به‌ویژه من ناراحت هستم چون در مورد خانم جباری یک رسیدگی منصفانه نیز در دادگاه انجام‌نشده است.اعدام غیرانسانی و وحشیانه و بدترین و غیراخلاقی‌ترین مجازات است.

دولت آلمان مخالف اعدام در هر شرایطی است و در آینده نیز برای ممنوعیت اعدام در همه جای جهان تلاش خواهد کرد.من‌بعد از این واقعه نیز از مسئولین در ایران می‌خواهم که از اعدام دیگر زندانیان فوراً دست‌بردارند اعدام در قرن بیست‌ویک نباید جایی داشته باشد.»

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های مطرح کشورهای اروپایی، کانادا و امریکا اخبار اجرای حکم اعدام ریحانه جباری را منعکس کردند. همچنین اکثر رسانه‌ها نوشتند: جمهوری اسلامی ایران یک زن را که در جریان دفاع از خود، متهم به قتل یک مرد شده بود را اعدام کرد.

شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان خبر اعدام ریحانه جباری را پخش کرد و مسئول حقوق بشر آلمان، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اجرای حکم اعدام ریحانه به‌شدت محکوم کرد و خواهان توقف اعدام‌ها در ایران شد.

خبرگزاری‌های زیر و دیگر خبرگزاری‌ها اخبار مربوط به اجرای حکم اعدام ریحانه جباری را منعکس کرده‌اند:

ad-hoc-news

The Guardian

BBC News

Human Rights Watch

International Business Times

CNN News

Daily Mail

Jerusalem Post

Huffington Post

Telegraph

Times Of India

Food World News

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'