سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تحصن نسرین ستوده مقابل کانون وکلا

نسرین ستوده با انتشار نامه ای اعلام کرد که امروز سه شنبه 29 مهر ماه مقابل دفتر کانون وکلا دست به تحصن میزند.

imagesکیهان نوین: متن نامه نسرین ستوده به شرح زیر است:

هموطنان و فعالان حقوق بشر

اینجانب , نسرین ستوده , وکیل دادگستری که توسط شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به سه سال محرومیت از وکالت محکوم شده ام، از صبح روز سه شنبه مورخ 29/7/1393 در جلوی کانون وکلای دادگستری متحصن خواهم شد.

دلایل تحصن من به شرح زیر است :

1- سال هاست حکومت ایران , دگر اندیشان را از حق حیات , تحصیل و کار محروم می کند.

من به این محرومیت ها معترض ام.

2- وضعیت اسف بار کانون وکلا به نحوی است که اکنون عناصر تند روی داخل حکومت , تمامیت جامعه ی وکالت را هدف گرفته اند و با تدوین لایحه جامع وکالت که بدون دخالت وکلاء مستقل تهیه و تدوین شده است , قصد دارند طومار کانون وکلا را برای همیشه در هم بپیچند.

من به این اقدامات معترض ام.

3- دادگاه ها حق انتخاب وکیل را از متهمان دگر اندیش سلب کرده اند. روزگاری توصیه می کردند وکلاء حقوق بشری را انتخاب نکنید و گاه نام می بردند.

اکنون نقض حقوق متهمان چندان آشکار است که ناگهان شخص ناشناسی در دادگاه حضور می یابد و قاضی به متهم اظهار می دارد : این شخص وکیل توست.

این در حالی است که وکلای برجسته ای مانند آقایان: عبدالفتاح سلطانی, محمد سیف زاده, وکلای دراویش گنابادی و… به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

من به این نحوه ی وکالت معترض ام.

4- رای صادره از شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محکومیت اینجانب به سه سال محرومیت از وکالت , تحت فشارهای وزارت اطلاعات و دادستانی صادر شده است.

من به این حکم معترض ام.

من از خانه ی خودم به دادگاه انتظامی قضات اعتراض نمی دهم. بلکه برای اعلام اعتراض به سوء مدیریت کانون و قضات غیر مستقل و محرومیت از کار ونادیده گرفتن حق دگراندیشان در انتخاب وکیل و تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا از ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخ 29/7/1393 در جلوی کانون وکلاء دادگستری مرکز تحصن خواهم کرد.

به امید استقلال دستگاه قضا و وکالت

نسرین ستوده
28 مهر 1393

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'