سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ خبرنگار شبکه انگلیسی زبان ایران در ترکیه

مرگ خبرنگار شبکه انگلیسی زبان ایران در ترکیه

یکی از خبرنگاران خارجی شبکه پرس تی وی ایران که پیشتر اعلام کرده بود مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند، در سانحه رانندگی کشته شد.

شیم ککیهان نوین: تلویزیون پرس تی وی روز یکشنبه ۲۷ مهر خبر داد که خبرنگار این شبکه، سرنا شیم، که در داخل ترکیه و در نزدیکی مرز ترکیه-سوریه اخبار مرتبط به گروه «دولت اسلامی» (داعش) را پوشش می‌داده، در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

سرنا شیم، روز جمعه در مقابل دوربین پرس تی وی ادعا کرده بود که مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند. او تاکید کرد که او هرگز کاری به جز روزنامه‌نگاری نکرده است و بااین‌حال با توجه به برخوردهای مقامات امنیتی ترکیه با روزنامه‌نگاران، ترسیده است.

در هنگام مرگ، سرنا شیم از تهیه گزارشی در منطقه اورفه و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه باز می‌گشت که ماشین او با یک وسیله نقلیه سنگین (ماشین میکسر بتون‌ساز) برخورد می‌کند.

سرنا شیم پیش‌ازاین، خبرنگار پرس تی وی در لبنان، عراق، و اوکراین بوده است. او خبرنگار لبنانی-آمریکایی پرس تی وی بود، سی سال سن داشت و به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کرد. همراه سرنا شیم، فیلمبردار پرس تی وی نیز زخمی شده که به بیمارستان منتقل شده است.

شبکه پرس تی وی مرگ این خبرنگار را مشکوک اعلام کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'