سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اسامی ٧ شهروند بازداشت شده اهل سنت

اسامی ٧ شهروند بازداشت شده اهل سنت

سرنوشت بیش از 20 تن از نمازگزاران عید قربان ثلاث باباجانی که در پانزدهم مهرماه توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر شدند هنوز نامعلوم است.

jailکیهان نوین: در تاریخ ١٥ مهرماه بیش از بیست شهروند اهل سنت در روستای تازآباد ثلاث باباجانی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدند که هفت نفر از آنها بنامهای غلام کاکایی ، عبدالرئوف عبدالهي ، ستار محمودي خواه ، خالد صیدزاده ،عبدالجبار مرادپور ، مصطفی سلیمانی ، ناصر صالحی هستند که معلوم شده هم اکنون در بازداشتگاه وزارت اطلاعات بسر می برند.

این در حالی است که از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان تاکنون اطلاعی در دست نیست.

شایان ذکر است که ناصر صالحی اهل ثلاث باباجانی در ماه مبارک رمضان همین سال به همراه فرهاد سنندجی بازداشت شده بود اما پس از مدتی فرهاد سنندجی آزاد شد ولی همچنان هیچ اطلاعی از ناصر صالحی در دست نیست.
یک منبع مطلع در این باره گفت: که این فشارهای نامتعارف تازگی ندارد ولی جدیدا شدت گرفته واین دستگیری‌ها بی‌ربط به مسایل منطقه نیست. چون هم‌چنان که مستحضر هستید جلوگیری از برگزاری نماز عید در بیشتر استان‌های سنی نشین و تهدید امام جماعت مساجد و فعالین مذهبی و بازداشت‌های خودسرانه در مناطق مختلف نشان بر فشار مضاعف بر جامعه اهل سنت در داخل کشور دارد و برای توجیه این فشارها و بازداشت‌ها دلیلی جز تحولات منطقه نیست که نیاز به روشنگری در جامعه می‌باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'