سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

عبور خمپاره‌های گروهک تروریستی داعش از خط قرمز ایران

در حمله خمپاره ای گروهک تروریستی داعش به مقبره دو تن از امامان شیعه موسوم به امامین عسکریین در شهر سامراء عراق، دیواره بیرونی این زیارتگاه‌های شیعیان آسیب دید.

 

2

کیهان نوین: شبکه خبری المیادین دقایقی پیش از مورد هدف قرار دادن مقبره امامان شیعیان در شهر سامراء عراق توسط عناصر گروهک تروریستی داعش خبر داد. در این گزارش آمده است، در این حمله خمپاره‌ای، آسیبی به بنای داخلی مقبره وارد نشده است و تنها در حمله خمپاره ای به حرم امامین عسکریین در شهر سامراء دیواره بیرونی این حرم آسیب دیده است. در قسمت دیگری از این خبر آمده است، 14 نفر از افرادی که در محیط حرم بودند زخمی شده‌اند.

یکی از شاهدان عینی در عراق در خصوص این خبر به خبرگزاری کیهان‌نوین این‌گونه گزارش می‌دهد:

“متاسفانه ازساعاتی پیش داعش بصورت تمام عیار به سامرا حمله کرده. تا الان 51نفر از ارتش عراق شهید شدن درگیری شدید الان ادامه داره ظاهرا قصد تعرض به حرمین عسگریین رو دارن داعش در صفحات متعلق به خودش در شبكه هاى اجتماعى مجازى اعلام كرده است كه براى حرمين آمده است خبرهاى رسيده از سامرا حكايت از درگیری هاى بسيار سنگين دارد ۴ محله سامرا تحت کنترل تروریست هاى تكفيرى قرار گرفته است. اخبار حاکی از تلاش برای محاصره حرم سامراست. زوار ایرانی و پاکستانی داخل حرم مانده و حرم را بسته اند. داعش همچنين اعلام كرده است كه ساختمان هاى دولتى در سامرا را به اشغال خود در آورده است. همينك در صفحه فیس بوك داعش خبر زدن که اکثر جاهای سامرا را اين گروه اشغال كرده است. ارتش عراق نيز در حال اعزام نيرو به سامرا است. همچنين صبح امروز داعش با شليك ١٥ قبضه خمپاره به حرمين شريفه در كاظمين يورش برد.”

به اعتقاد مسوولین جمهوری اسلامی، گروه افراطی اسلامی داعش، شیعیان را شایسته مرگ می داند و در نظر دارد که با جنگ، عراق را از سلطه شیعیان خارج کند و ادعا کرده است که می خواهد حرم های مقدس شیعیان را نابود کند که این مساله خط قرمز ایران است؛ به طوری که در شبکه های اجتماعی برخی به نقل از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه برون مرزی جمهوری اسلامی گفته‌اند که اگر داعش به کربلا و نجف وارد شود، با خشم ایران مواجه خواهد شد و ایران مستقیما وارد عمل می‌شود.

لازم به ذکر است، مسوولین جمهوری اسلامی بارها به صراحت اعلام نموده‌اند، در صورتی که داعش به حرم های مقدس شیعیان نزدیک شود، گزینه های مختلفی از جمله کشتار مستقیم اعضای داعش، روی میز ایران خواهد بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'