سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سایه ترس بر سر جمهوری اسلامی و سوریه

 مجلس نمایندگان آمریکا طرح ارایه کمک نظامی و آموزش مخالفان میانه روی سوری را تصویب کرد.

15کیهان نوین: دولت آمریکا می گوید این گامی در جهت تقویت مخالفان میانه‌روی سوری برای مقابله با داعش است.این در حالیست که جمهوری اسلامی و سوریه بشدت از این طرح آمریکا ابراز نگرانی کرده و آن را زمینه چینی برای ضربه زدن به بشار اسد می دانند.

سرکرده سپاه پاسداران با اشاره به این موضوع در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: آمریکا از مداخله در سوریه پشیمان خواهد شد.علي لاريجانی نیز گفت :اين بازی با يك انبار باروت هست توی منطقه، تصور نكنند به بهانه اين كه ما ميخواهيم داعش را بزنيم بغليش هم توی سوریه بزنيم، اونوقت ديگه مسأله فراگير خواهد شد. اگر شما از اين اشتباهات بخواهيد بكنيد اونوقت ديگه مسأله يك تعدادی تروريست نيست، اونوقت شما با يك جريان فراگير مواجه ميشويد.

لاریجانی با لحنی تهدیدآمیز ادامه داد: بله شما مي‌توانيد فتيله اين باروت رو روشن كنيد اما وقتي روشن شد شما رو مستأصل خواهد كرد. مراقب باشيد خطاي ديگری مرتكب نشيد كه آتش رو فراگير كنيد، به بهانهٴ داعش توی دو تا از اين كشورها كارهاي ديگه بكنيد، اونوقت نميتونيد ديگه منطقه را كنترل كنيد شرايط تغيير پيدا ميكند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'